آغاز فعالیت سامانه جامع اعزام مبلغ در خوزستان
کد خبر: 1402786
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

آغاز فعالیت سامانه جامع اعزام مبلغ در خوزستان

گروه اندیشه: روحانیون، مبلغان، مبلغات و ائمه جماعات مساجد و مراکز فرهنگی می‌توانند با مراجعه به پایگاه www.sajam.ir در سامانه اعزام مبلغ درخواست حضور خود را برای امر تبلیغ در مکان یا شهر خاصی ثبت کنند.

حجت‌الاسلام احسان آقایی، کارشناس مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه جامع اعزام مبلغ در استان گفت: این سامانه توسط دفتر مرکزی امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است که در کشور فراگیر خواهد شد. اعزام مبلغ از طریق این سامانه از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

به گفته وی مخاطبان این سامانه، روحانیون، مبلغان، مبلغات و ائمه جماعات مساجد و مراکز فرهنگی و روحانیون مستقری هستند که به کار تبلیغی و فرهنگی مشغول هستند.

آقایی افزود: مبلغان و روحانیون با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.sajam.ir/ می‌توانند عضو این سامانه شوند و در آن مشخصات خود را از جمله میزان تحصیلات حوزوی و کلاسیک، وضعیت سکونت، اشتغال، سوابق ایثارگری،‌ آشنایی آنها با زبان‌های مختلف، پژوهش‌ها و سوابق علمی(تألیف و تدریس)، مهارت‌ها و سوابق تبلیغی، سوابق اجرایی و مدیریتی ثبت کنند. پس از ثبت مشخصات فردی، سیستم، کد پیگیری موقتی در اختیار آنها می‌گذارد. اطلاعات تکمیلی مربوط به مراحل دیگر اعزام متعاقباً اعلام می‌شود.

کارشناس مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: روحانیون می‌توانند با عضویت در این سامانه، درخواست حضور خود را برای امر تبلیغ در مکان یا شهر خاصی مطرح کنند. اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان،‌ با بررسی درخواست‌ها جهت ایجاد فضای عادلانه در امر تبلیغ به نسبت توانمندی افراد، مبلغان را به مناطق موردنظر اعزام می‌کند. 

آقایی با اشاره به هدف راه‌اندازی سامانه جامع اعزام مبلغ عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال به عنوان «اقتصاد، فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گرفته است و با توجه به ضرورت پاسخ‌دهی به ندای رهبر معظم انقلاب و ایجاد فضای جهادی در امر اعزام و از طرفی مطالبه جدی مردم در نقاط آسیب‌پذیر به لحاظ دینی از سازمان‌هایی که در امر اعزام مبلغ فعالیت می‌کنند و در نهایت به منظور ایجاد فضای عادلانه در امر تبلیغ در مناطق موردنیاز، این سامانه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه، مبلغان از هر نقطه استان می‌توانند درخواست خود را به ثبت برسانند. سرعت و سهولت در پاسخگویی به نیازهای تبلیغی مناطق مختلف از مزیت‌های این سامانه است.

کارشناس مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط واحد امور مبلغان با حوزه علمیه گفت: بخشی از مبلغان از طریق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه درخواست اعزام خود را ثبت کنند و توسط واحد امور مبلغان اداره‌ تبلیغات اسلامی اعزام می‌شوند. این ارتباط در طول سال برقرار است و در هر مناسبت تبلیغی تشدید می‌شود. در این ارتباط بخشی اعظم مبلغانی که در سطح کشور اعزام می‌شوند، ابتدائاً توسط دفتر تبلیغات اسلامی، ثبت درخواست اعزام می‌شوند و پس ازاین، اعزام، هماهنگی با نقاط موردنظر و مراحل اجرایی آن توسط ادارات تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد.

captcha