برگزاری بزرگداشت‌ها حرکت به‌سمت ارزش‌های انقلاب را سرعت می‌بخشد
کد خبر: 1402974
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

برگزاری بزرگداشت‌ها حرکت به‌سمت ارزش‌های انقلاب را سرعت می‌بخشد

گروه سیاسی: فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه برگزاری بزرگداشت‌ها حرکت به سمت ارزش‌های انقلاب را سرعت می‌بخشد، اظهار کرد: باید با ترویج ارزش‌های انقلاب مروج فرهنگمان باشیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی اکبر تناکی، فرماندار بیرجند امروز، 14 اردیبهشت در نشست برنامه‌ریزی مراسم سوم خرداد گفت: برگزاری مراسم‌ مختلف در سوم، 14 و 15 خرداد برای زنده نگه‌داشتن اندیشه‌های امام(ره) است؛ چراکه در فضای حاکم در دهه 50 تنها این تفکر بود که سبب شد اندیشه‌های باطل از میان برداشته شوند.



وی با اشاره به اینکه تفکر امام خمینی(ره) در حال اوج گرفتن در جهان است، اظهار کرد: اگر قبل از انقلاب دین را افیون جامعه تلقی می‌کردند امروزه اسلام ناب محمدی در جهان درحال گسترش است؛ چراکه تفکرات امام(ره) برگرفته از اسلام ناب است.



فرماندار بیرجند عنوان کرد: امروزه استکبار از انتشار اسلام در جهان احساس خطر می‌کند و بر ما لازم است که تمام مردم به‌ویژه جوانان را از این حقایق که انقلاب از کجا آمده در چه جایی قرار دارد و به کجا می‌رود آگاه کنیم و در حقیقت برگزاری این بزرگداشت‌ها برای بیان این حقایق است.



تناکی با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت‌ها حرکت به سمت ارزش‌های انقلاب را سرعت می‌بخشد، افزود: بزرگداشت روز آزادسازی خرمشهر مبین آن است که یک تفکر در برابر جهانیان ایستاد و سرانجام به یک انقلاب منتهی شد و باید با ترویج ارزش‌های آن دوران در حقیقت مروج انقلابمان باشیم.



وی با بیان اینکه تفکر امام(ره) صدها انقلاب دیگر را نیز در برداشته که امروزه شاهد آن هستیم و مسئولان نیز برای زنده نگه‌داشتن آن ارزش‌ها باید در مراسم‌ حضور پررنگی داشته باشند، عنوان کرد: صدا و سیما برای تبلیغ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب نیاز به خوراک متنوع دارد که یاری مسئولان فرهنگی را در این زمینه می‌طلبد.



سیدمحمدزمان ابطحی، معاون فرماندار بیرجند نیز در این نشست اظهار کرد: بزرگداشت فتح خرمشهر به‌منظور پاسداشت از دلاورمردان هشت سال جنگ تحمیلی است که در حقیقت این روز شاه‌کلید در عرصه دفاع مقدس است.



وی ادامه داد: بزرگداشت 14 و 15 خرداد نیز برای نشر اندیشه‌های امام(ره) بسیار ایام خوبی است که باید تمام برنامه‌‌ها در این زمینه صورت گیرد تا اندیشه‌های امام(ره) را در سطح جامعه و مردم نهادینه کنیم.



معاون فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد منشأ و مبدأ پیروزی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در حقیقت این قیام راهگشایی برای مستضعفان جهان و بیان‌کننده اسلام ناب بوده است.

captcha