برافروختن موج بیداری اسلامی از جمله اثرات تربیتی پدر امام راحل بود
کد خبر: 1411832
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
ساداتی:

برافروختن موج بیداری اسلامی از جمله اثرات تربیتی پدر امام راحل بود

گروه سیاسی: فرماندار خمین با اشاره به اینکه تأثیرگذاری پدر گرامی امام راحل در عصر حیات خویش به ظلم‌ستیزی ختم نمی‌شد، افزود: برافروختن اولین موج بیداری اسلامی و تربیت روح‌الله بت‌شکن قرن از جمله ویژگی‌ و اثرات پربرکت ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سیدمهدی ساداتی، فرماندار خمین امروز چهارشنبه، 7 خرداد‌ در کنگره بین‌المللی بزرگداشت پدر امام راحل با عنوان چشمه آفتاب در این شهرستان، گفت: بی‌تردید در هر جامعه‌ای نوابغ با ویژگی‌های خاص برای خدمت به بشریت پا به عرصه وجود گذاشته و تاریخ‌ساز می‌شوند.

وی با بیان اینکه نوابغ و بزرگانی هستند که با بهره‌گیری از نور الهی دست تقدیر را کنارزده و موجب برکت جوامع می‌شوند‌، اظهار کرد: سید‌مصطفی خمینی پدر گرامی امام راحل از جمله این تاریخ‌سازان بود.

ساداتی ادامه داد: تأثیرگذاری پدر گرامی امام راحل در عصر حیات خویش به ظلم‌ستیزی ختم نمی‌شد؛ بلکه برافروختن اولین موج بیداری اسلامی و تربیت روح‌الله بت‌شکن قرن از جمله ویژگی‌ و اثرات پربرکت ایشان بود.

وی با بیان اینکه خمین قدمگاه هزاران شهید و میعادگاه فرزانه‌ترین معمار قرن بیستم، حضرت امام خمینی(ره) است، افزود: خمین گهواره برومند‌شدن مردی از تبار خورشید و سلاله محمد است.

ساداتی بیان کرد: خمین تکسوار افسانه‌های مردانگی، شرافت، علم، حلم و جاودانگی است؛ لذا ارج نهادن به مقام بزرگان این سرزمین و پرداختن به آن‌ها درهای رحمت الهی را برای ملت ایران می‌گشاید.

وی با اشاره به اینکه کنگره چشمه آفتاب با هدف پرداختن به ابعاد شخصیتی مردی برگزار می‌شود که فرزندش جهان را مبهوت علم و بزرگی خود کرد، مطرح کرد: شهید سید‌مصطفی خمینی پدر امام راحل در زمره نخستین مردان باشرافتی است که فریاد دینداری و اخلاق‌مداری و ندای اصلاح امور را در سراسر جهان سرداد.

فرماندار خمین در پایان با بیان اینکه شناسنامه شهید سید‌مصطفی خمینی به نام خورشید خمین ثبت شده است، اضافه کرد: قطعاً علم و دانش آمیخته با روحیه جهادی ایشان بی‌تأثیر در روشنگری مردم جهان نبوده است.

captcha