جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان‌ها؛ مانور بزرگ افسران جنگ نرم در جنگ رسانه‎ای
کد خبر: 1412214
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
عزت‌الله ضرغامی تأکید کرد:

جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان‌ها؛ مانور بزرگ افسران جنگ نرم در جنگ رسانه‎ای

گروه هنر: رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‎ها را مانور بزرگ افسران جنگ‌نرم درجنگ رسانه‌ای عنوان کرد و اقتدار و پیشرفت آنان را ستودنی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی شب گذشته، هشتم خرداد در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه بعد از یک وقفه 4 ساله که بین جشنواره هفدهم تا این جشنواره حادث شد، شاهد رشد و بلوغ مراکز صدا و سیمای استانی درسطح ملّی و حتی فراملّی نیز هستیم.
وی با اشاره به تغییر کارکرد شبکه‌های استانی، افزود: در دنیای امروز که جهان استکبار تلاش می‌کند تا یک فرهنگ واحد و مبتذل را با ابزاری نوین و پیشرفته به کل دنیا مخابره کند، این شبکه‎های استانی هستند که پرچم‌دار واقعی فرهنگ، هویت و تمدن اصیل اسلامی ـ ایرانی می‌باشند و همچون رنگین کمانی از اقوام، گویش‌ها، رفتارها و آئین‌ها به میدان آمده و خوش می‌درخشند.
ضرغامی رادیو و تلویزیون‌های مراکز استانی را سازمان دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اشخاص بسیاری کوشیدند تا این رسانه را ازملی بودن خارج کرده و ازراه خویش منحرف کنند، اما به برکت هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری، که همواره در راستای منافع ملی کشور، نقشه راه در اختیار می‌گذارند، توانست در برابر امواج توفنده استکبار، ملی و مردمی بودن خود را حفظ کرده و بازتابی از رفتارها، ارزش‌ها و فضایل خود مردم باشد.

با جهان تعامل داریم، اما باید با تهاجم فرهنگی نیز مقابله کنیم

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برخی‎ها با علم و آگاهی منکر تهاجم فرهنگی شده و می‌شوند، اظهار کرد: این دسته آگاه باشند که درهای رسانه ملی برای تولیدات دیگر کشورها باز است و ما کشور بسته‌ای نیستیم اما باید با تهاجم فرهنگی نیز مقابله کنیم.
وی برنامه‌های آموزنده، سازنده و سرگرم‌کننده مطرح در سطح جهان را با پالایش و روتوسکوپی، قابل پخش در شبکه‎های جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: بعضی اشخاص روتوسکوپی را معادل با سانسور می‌دانند؛ درحالیکه این امر دقیقا برای مقابله با سانسور و بازپخش برنامه‎های مفید کشورهای دیگر در رسانه ملی و تلاش برای جذب جوانان به شبکه‌های داخلی انجام می‌گیرد.

هجدهمین جشنواره؛ مانور بزرگ افسران جنگ نرم در جنگ رسانه‎ای برای احیای هویت اسلامی ـ ایرانی

ضرغامی هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها را مانور بزرگ افسران جنگ نرم در جنگ رسانه‎ای خواند و ادامه داد: همان‌طور که در رژه‎های نیروهای مسلح، توانمندی‌ها و اقتدار نیروهای مسلح نمایان شده و به رخ کشیده می‌شود، برگزاری این جشنواره نیز به مثابه مانور بزرگ افسران جنگ نرم بوده و اقتدار و مؤفقیت امروز شما در تمام بخش‌ها موجب دلگرمی مردمی می‌شود که در دل دغدغه هویت ملی و فرهنگی کشور را دارند.

15 درصد مردم، ماهواره را برای تماشای شبکه‌های استانی می‌بینند

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌های انجام شده، 15 درصد از 40 درصد مردمی که ماهواره را تماشا می‌کنند، برای دیدن شبکه‌های استانی است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که یک مرکز استانی صدا و سیما تصاویر زیبا و ترکیب و تدوین خوبی ارائه می‌کند، باعث افتخار است که بگوییم در این جنگ نابرابر رسانه‌ای که از لحاظ دیجیتالی در کشور حاکم است، توانسته‌ایم در برخی حوزه‌ها از رسانه‌های غربی قوی‌تر و بهتر عمل کرده و سرمایه‌های عظیم و قابلیت‌های بزرگ ملی را به کل جهان نشان دهیم.

یادآور می‎شود، جشنواره هجدهم تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‎های صدا و سیما که از روز ششم خرداد با حضور 700 هنرمند از 32 استان در پنج بخش تلویزیون، رادیو، خبر، تحقیق و پژوهش و موسیقی درتبریز آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه، با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر استان‎ها در تبریز به‎کار خود پایان داد.

captcha