نگاه ما در عصر غیبت امام عصر(عج) باید به ولی فقیه و مراجع عظام باشد
کد خبر: 1414524
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
امام‌جمعه هرند:

نگاه ما در عصر غیبت امام عصر(عج) باید به ولی فقیه و مراجع عظام باشد

خبرنگاران افتخاری/ علیرضا رجائی هرندی: امام‌جمعه شهرستان هرند در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: نگاه ما در عصر غیبت امام عصر(عج) باید به ولی فقیه و مراجع عظام باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی اصل حسینی، امام‌جمعه هرند، 16 خردادماه در خطبه‌ اول نماز جمعه این شهرستان طی سخنانی، گفت: هرکس می‌خواهد از یاران و پیروان امام زمان(عج) باشد، باید سعی کند در انجام اعمال خود تقوا داشته باشد.

وی افزود: وظیفه همه است که در عصر غیبت امام  زمان(عج) خود را بشناسند ودر راه امام خود که در آینده ظهور خواهد کرد، مقدمات را آماده کند و به فرامین آن بزرگوار توجه داشته باشد و اگر ظلمی یا گناهی انجام شد، نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

خطیب نماز جمعه هرند گفت: در این عصر و زمان باید نگاه ما در برنامه‌های دینی به مراجع عظام و ولایت فقیه و رهبر باشد و ببینیم که چه وظایفی برای ما تعیین کرده‌اند و به آن‌ها عمل کنیم.

اصل حسینی ادامه داد: اگر می‌خواهید پیرو حقیقی حضرت مهدی(عج) باشید، نباید به کسی ظلم و به ظالم کمک کنید و اهل ظلم هم نباشید و باید به مسائل سیاسی و اقتصادی توجه داشته باشید.

وی اظهار کرد: کسانی منتظر واقعی هستند که در بیانشان و شنیده‌هایشان به عقل مراجعه کنند و اگر از شخص فاسقی حرفی را شنیدند باید در مورد آن تحقیق کنند.

اصل حسینی توصیه کرد: در برگزاری جشن‌ها باید مدح اهل بیت(ع) بیشتر گفته شود و از آهنگ‌ها و برنامه‌هایی که مجاز نیست استفاده نشود چون خود امام زمان(عج) هم از این حرکات راضی نیست و شادی واقعی پی بردن به اهداف امام عصر(عج) و قدم برداشتن در راه آن بزرگوار است.

امام‌جمعه هرند در خطبه دوم خود فرارسیدن یازدهم شعبان، روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان را به جوانان تبریک گفت و افزود: پدران و مادران به جوانان توجه بیشتری داشته باشند.

وی آغاز بیست و ششمین سال رهبری مقام معظم رهبری را تبریک گفت و اظهار کرد: در این زمینه همه باید شکرگذار باشید که خدا رهبری فرزانه، عالم و آگاه و صبور به ما عطا فرموده است و همه باید قدردان زحمات این سید بزرگوار باشید که اگر اهل اطاعت و ولایت نباشید، فردای قیامت باید جوابگو باشید.

اصل حسینی گفت: مسئولان بدانند که مردم ما هیچ مشکلی ندارند جز در برخی مسائل اقتصادی که مسئولان باید در این زمینه به وعده‌هایی که می‌دهند، عمل کنند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی با توجه به مشکلات منطقه جلگه عنوان کرد: مسئولان نسبت به جاده پرخطر هرند به کوهپایه توجه بیشتری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند و در امر ورزش جوانان نیز امکانات بیشتری را فراهم کنند.

captcha