دانشگاه بین‌المللی علوم قرآنی کردستان؛ چشم به راه تأمین اعتبار
کد خبر: 1415274
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
اسدی بیان کرد:

دانشگاه بین‌المللی علوم قرآنی کردستان؛ چشم به راه تأمین اعتبار

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره اوقاف و امورخیریه کردستان گفت: دانشگاه بین‌المللی علوم قرآنی کردستان، که از سه سال پیش کار احداث آن آغاز شده است، به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم، تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

فرهاد اسدی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره اوقاف و امورخیریه کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: پروژه احداث دانشگاه بین‌المللی علوم قرآنی استان کردستان از جمله طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری است که از سال 90 کار احداث آن آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در شهرک بعثت شهر سنندج واقع شده است، افزود: این دانشگاه در مساحتی به میزان 12 هکتار احداث می شود.
اسدی عنوان کرد: در مناقصه‌ای که در مورخ 30/04/90 انجام شد شرکت ژیوار برنده مناقصه اعلام شد و کار احداث آن را برعهده گرفت.
وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل وجود تورم، پیمانکار آن قادر به ادامه طرح نشد و با انجام 12 درصد پیشرفت فیزیکی، در سال 92 به فعالیت خود در این پروژه پایان داد.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره اوقاف و امورخیریه کردستان اظهار کرد: در مناقصه مجددی که سال 92 انجام شد این بار شرکت «کارن دژ زاگرس» پیمانکاری طرح را برعهده گرفت و از سال گذشته به احداث دانشگاه اقدام کرده است.

صرف 1 میلیارد و 610 میلیون تومان جهت احداث دانشگاه بین‌المللی علوم قرآنی کردستان
وی با اشاره اینکه این دانشگاه شامل ساختمان آموزشی، بخش فرهنگی، مذهبی، اداری، ورزشی، تأسیسات و تجهیزات، فضای سبز، خوابگاه، آمفی تئاتر و پارکینگ است، عنوان کرد: ساختمان آموزشی این دانشگاه دارای مساحتی به متراژ 2 هزار و 777 متر است.
اسدی با اشاره به اینکه تاکنون 1 میلیارد و 610 میلیون تومان جهت احداث این مکان هزینه شده است، اظهار کرد: پیمانکار کنونی طرح، هزینه 3 میلیارد و 686 میلیون تومان را جهت احداث این مکان پیش‌بینی کرده که با احتساب هزینه‌های آزمایشگاه، ناظر مقیم و ...، اتمام این طرح نیازمند بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار است.
وی با عنوان اینکه این پروژه تاکنون 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: در حال حاضر مشکل کنونی تأمین اعتبار این طرح است که در صورت تأمین آن، می‌توان تا پایان امسال دانشگاه را به مرحله بهره‌برداری رساند.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره اوقاف و امورخیریه کردستان یادآور شد: از افراد خیّر و واقفی که توانایی پرداخت کمک مالی دارند درخواست می‌شود که در راستای تسریع احداث این پروژه با اداره اوقاف و امورخیریه کردستان همکاری لازم را داشته باشند.

captcha