اعزام مبلّغ به مناطق روستایی و شهری خوزستان در ماه رمضان
کد خبر: 1421551
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

اعزام مبلّغ به مناطق روستایی و شهری خوزستان در ماه رمضان

گروه اجتماعی: مسئول امور مبلّغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در واحد اعزام مبلّغ در ماه رمضان، اعزان بیش از ۲ هزار مبلّغ به مناطق روستایی و شهری استان پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان آقایی، مسئول امور مبلّغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر برنامه‌ریزی جهت اعزام روحانیون، بانوان و آقایان مبلّغان و ائمه جماعات مساجد و مراکز فرهنگی ویژه ماه رمضان، گفت: برنامه‌ریزی برای اعزام 2 هزار و 131 نفر در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: این مبلّغان در مراکز مختلف فرهنگی مناطق روستایی و شهری اعم از مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و ... به ارائه معارف اسلامی؛ اهمیت روزه‌داری، شب‌های قدر، دعا، نیایش و نقش آن در زندگی مردم، سبک زندگی قرآنی و ... می‌پردازند.

آقایی با بیان اینکه این مبلّغان 63 هزار و 930 روز تبلیغی را در این ماه خواهند داشت، اضافه کرد: از تعداد 2 هزار و 131 مبلّغ، 389 نفر غیرمقیم و از استان‌های دیگر هستند. هزار و 697 نفر مقیم استان خوزستان و 45 نفر نیز از سخنرانان و مبلّغان تخصصی اعم از مقیم و غیرمقیم استان هستند که به برگزاری جلسات تبلیغی در ماه رمضان اقدام می‌کنند.

مسئول امور مبلّغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان یادآور شد: برگزاری محافل قرآنی اعم از تفسیر، ترجمه و جمع‌خوانی قرآن، بیان معارف حقه قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و اردوهای فرهنگی ویژه جوانان و نوجوانان از برنامه‌های جانبی این مبلّغان در ماه‌ رمضان خواهد بود.

captcha