ماه رمضان، بهترین فرصت برای بیداری از خواب غفلت است
کد خبر: 1426965
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

ماه رمضان، بهترین فرصت برای بیداری از خواب غفلت است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به جایگاه ارزنده ماه رمضان گفت: این ماه بهترین فرصت برای بیداری از خواب غفلت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، انس با قرآن کریم، اقامه نماز به موقع و قرائت دعا را از آداب ماه رمضان برشمرد و اعلام کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای بیداری از خواب غفلت است.

وی ماه رمضان را با ارزش‌ترین و با فضیلت‌ترین ماه‎ها بیان کرد و افزود: شب‎های ماه رمضان بهترین شب‎های سال است و باید قدر لحظه به لحظه این ماه را دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این ماه، ماه تمرین بندگی است، اظهار کرد: ماه رمضان سراسر برکت، رحمت و آمرزش است و بندگان مستقیماً سر سفره خداوند می‌نشینند.

رمضان؛ زمینه‌ساز انقلاب اخلاقی در درون فرد
وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم با بهره‌برداری از فیوضات این مبارک انقلاب اخلاقی را در درون خود ایجاد کنیم، بیان کرد: هر کس یک آیه در ماه رمضان بخواند ثواب ختم کل قرآن کریم را نصیب خود کرده است و از این رو باید با قرائت قرآن کریم توشه آخرت خود را جمع کنیم.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری عنوان کرد: همانطور که در احادیث آمده در این ماه حتی خواب روزه‌دار عبادت است و مورد قبول حق قرار می‌گیرد و دعاهای بندگان خالص خدا در این ماه به اجابت می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در این ماه باید نیت‌ها خالص شود چون همه چیز بر بندگان وارد می‌شود و چه بد بندگانی هستند کسانی که نتوانند از این دریای پرفیض و برکت استفاده کنند، اظهار کرد: رعایت آداب این ماه بسیار سفارش شده از جمله مهمترین آن ها احترام به بزرگان، پدر و مادر و صله رحم است که باید در این ماه بیش از گذشته بجا آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: فرد روزه‌دار باید با در نظر گرفتن اینکه میزبان واقعی خداست، از محرمات و گناه دوری کرده و از برکات این ماه استفاده وافی و کافی را ببرد چراکه خداوند در این ماه دعاهای بندگانش را اجابت می‌کند.

captcha