پنج کمیته تخصصی قرآنی در دانشگاه آزاد همدان تشکیل شد
کد خبر: 1428503
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

پنج کمیته تخصصی قرآنی در دانشگاه آزاد همدان تشکیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون دانشگاه آزاد همدان از تشکیل پنج کمیته تخصصی قرآنی در راستای عملیاتی شدن ترویج فرهنگ قرآن میان نسل جوان و دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی طاهری، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان شنبه، 21 تیر در نشست شورای قرآن این دانشگاه با اعلام خبر تشکیل پنج کمیته تخصصی قرآن در این دانشگاه گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته طرح و برنامه و پژوهش‌های قرآنی، تبلیغات، مشاوره و روانشناسی قرآنی، مفاهیم و تفسیر قرآن، حفظ قرآن و قرائت قرآن است.

وی افزود: در هر یک از این کمیته‌ها از استادان و صاحب‌نظران قرآنی همدان بهره گرفته شده تا با ارائه راهکارهای روشمند و قابل اجرا جهت بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاهیان این واحد قدم‌های بزرگی را بردارد.

سعید جامه‌بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این نشست اظهار کرد: با بهره‌گیری و استفاده از تجربه‌های بزرگان قرآنی شهر همدان می‌توان فرهنگ پربار قرآن را میان نسل جوان و به‌ویژه قشر دانشجو بسط و گسترش داد.

وی بیان کرد: ماه رمضان، بهار قرآن است و این واحد دانشگاهی قصد دارد در تمام رشته‌ها و برنامه‌های قرآنی اعم از قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با جدیت و به‌صورت عملیاتی فعالیت کند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد همدان ابراز کرد: دین مبین اسلام پیام‌آور عزت مسلمانان است و قرآن کریم روش‌های حصول این عزت را به ما می‌آموزد به شرطی که در آیات نورانی این کتاب آسمانی تدبر و اندیشه کنیم.

جامه‌بزرگی گفت: یک راهکار گسترش فرهنگ پربار میان دانشجویان بهره‌گیری و استفاده از تجربه‌های بزرگان قرآنی شهر است و همچنین معتقدم انس با قرآن کریم بهترین راه برای تمرکز فکری دانشجویان و دانشگاهیان است.

وی عنوان کرد: عزت‌مداری بر ستون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در تمام ابعاد تکیه دارد و متضمن رشد، پویایی و سعادت دنیوی و اخروی مؤمنان است از همین روست که با استفاده از راهکارها و خطوط روشن قرآن می‌توان جوانان را در مسیر صحیح هدایت کرد.

captcha