برنامه‎های روز جهانی قدس در آذربایجان شرقی اعلام شد
کد خبر: 1432426
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

برنامه‎های روز جهانی قدس در آذربایجان شرقی اعلام شد

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در آستانه روز جهانی قدس، با اعلام برنامه‎های این شورا، گفت: رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران اصلی این راهپیمایی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‎الاسلام حسین تقی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز، اول مرداد در جمع خبرنگاران با اظهار تأسف از شهادت مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس از چندین ماه پیش اندیشیده شده که تبلیغات و تنویر افکار عمومی به‌وسیله رسانه‌ها و فضاسازی شهری بخشی از آن‌هاست.

وی از آمادگی شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مردم روزه‎دار در روز قدس خبر داد و افزود: وظیفه سازماندهی راهپیمایی این روز را نیز سپاه عاشورا برعهده دارد که همزمان با راهپیمایی کارهای تبلیغی و فرهنگی در‌نظر گرفته شده هم در طول مسیرهای راهپیمایی اجرا می‎شود.

حجت‎الاسلام تقی‌زاده با اظهار امیدواری از حضور گسترده مردم در راهپیمایی جمعه پایانی ماه رمضان نسبت به سال‌‎های گذشته با توجه به جنایات صهیونیست‌‎ها علیه مردم غزه، بیان کرد: راهپیمایی از ساعت 10:30 در سراسر استان آغاز و به مصلی‌های نماز سیاسی ـ عبادی جمعه ختم می‎شود.

وی ادامه داد: در تبریز هم این راهپیمایی از ساعت 10:30 از مساجد و محلات آغاز و شرکت‎کنندگان پس از طی کردن مسیرهای 9 گانه، ساعت 11:30 در میدان‎های فجر و ساعت تبریز حاضر شده و به‌صورت متمرکز حضور پرشور خود را در سه راه طالقانی به‌وسیله رسانه‎های جمعی به جهانیان نشان می‎‌دهند.

به گفته حجت‏‎الاسلام تقی‌زاده سخنران اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس تبریز، رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت‎‏الاسلام سید‌محمدعلی آل‏‌هاشم استکه سخنرانی وی به همراه قرائت قطعنامه داخل مصلی امام خمینی(ره) این شهر اجرا می‎شود.

وی اجرای سرود همگانی از سوی دانش آموزان را از دیگر برنامه‎های روز راهپیمایی دانست.

این مقام مسئول با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی، سپاه عاشورا، صدا و سیما، شرکت واحد اتوبوسرانی و شهرداری تبریز، از مردم خواست تا با توجه به شرایط حساس کنونی، با حضور به‌موقع و با اقتدار خود، صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان و مجامع بین‏‎المللی مسکوت برسانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان درس مهم راهپیمایی را برای استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس در این دانست که مسلمانان جهان هنوز متحد بوده و بر شریعت پیامبر(ص) هستند.

وی اجرای فرمان امام خمینی(ره)، پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و غزه برای تقویت روحیه آن‎ها، معطوف کردن نگاه جهانیان به راهپیمایی روز قدس و ایجاد تنفر و انزجار جهانی از رژیم جعلی اسرائیل و نشان دادن هویت و اقتدار اسلامی را از اهداف راهپیمایی روز جهانی قدس مردم آذربایجان برشمرد.

captcha