فعالیت بیش ا ز ۳۰۰ مؤسسه قرآنی در آذربایجان ‎شرقی/ بانوان در عرصه قرآنی پیشتاز هستند
کد خبر: 1433974
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

فعالیت بیش ا ز ۳۰۰ مؤسسه قرآنی در آذربایجان ‎شرقی/ بانوان در عرصه قرآنی پیشتاز هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال ۸۵ برای نخستین بار در سطح کشور چنین اتحادیه‎ای به ثبت رسیده است، گفت: آذربایجان شرقی نیز پس از تهران، اولین استان مؤسس اتحادیه قرآنی است که در حال حاضر با ۳۷۳ مؤسسه فعالیت می‌کند.

محسن احمدی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه قرآن برنامه جامع زندگانی است و همه مشکلات با مأنوس شدن به این گنجینه الهی برطرف می‎شود، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به جمعیت کشور و نیاز قشر جوان به تعالیم سعادت‎بخش قرآن کریم، فعالیت چشمگیری صورت نمی‎پذیرد.
وی گستردگی و پراکندگی فعالیت متولیان فرهنگی، نبود مدیریت واحد مستقل و نیز عدم تخصیص اعتبار لازم را از جمله دلایل این موضوع مطرح کرد و گفت: رفع چنین مشکلاتی گام نخست برای انس بیشتر با قرآن در جامعه است که در کنار آن خانواده‎ها و آموزش و پرورش نیز می‌توانند محیطی مطمئن برای برای آشنایی و مأنوس کردن کودکان و نوجوانان با تعالیم قرآنی و اسلامی فراهم کنند.
احمدی افزود: تاکنون آمار رسمی و دقیقی از فعالیت‎های قرآنی انجام نشده است که باید در این ارتباط مسئولان ورود کرده، آمار دقیقی از هر بخش و حوزه برای طرح برنامه کلان ارائه دهند.

قاریان و حافظان برتر در جلسات سنتی و محافل قرآنی مساجد و حتی منازل رشد یافته‎اند

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی مساجد را بهترین مکان برای فعالیت‎های قرآنی دانست و اظهار کرد: قاریان و حافظان برتر در جلسات سنتی و محافل قرآنی مساجد و حتی منازل رشد یافته‎اند؛ لذا حضور مداوم در چنین مکان‎هایی جهت انس با قرآن مؤثر است.
وی با بیان اینکه در سال 85 برای نخستین بار در سطح کشور چنین اتحادیه‎ای به ثبت رسیده است، گفت: آذربایجان شرقی نیز پس از تهران، اولین استان مؤسس اتحادیه قرآنی است که در حال حاضر با 373 مؤسسه در استان فعالیت می‎کند.
احمدی افزود: از این آمار 86 مورد مؤسسه و بقیه به‌عنوان خانه‎های قرآن‌ شهری و روستایی فعالیت می‎کنند.
احمدی اضافه کرد: تاکنون یکصد و 24 هزار قرآن‌‏آموز در این مؤسسات آموزش‎های قرآنی را در ارتباط با روخوانی، روان‎خوانی، تجوید، صوت و لحن، ترتیل و حفظ فراگرفته‎‏اند.

برگزاری طرح ملی قرآنی 1448 در مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی ‌

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گفت: در طرح ملی قرآنی 1448 دو هزار و 900 نفر تحت پوشش این مؤسسات قرار گرفتند که به‌منظور آشنایی و آماده شدن شرکت‎کنندگان با طرح، علاوه بر توزیع جزوه دوره‎های آموزشی نیز درکنار آن‎ها برگزار می‌شود.
وی تشریح کرد: طرح ملی قرآنی 1448 با هدف تربیت حافظ، امسال در ارتباط با حفظ موضوعی آیات بر اساس سبک زندگی اسلامی از سوی سازمان دارالقرآن کشور تا آخر شهریور اجرا خواهد شد.

حضور 65 درصد بانوان در فعالیت‌های قرآنی آذربایجان شرقی

احمدی با اشاره به حضور 65 درصد بانوان آذربایجان شرقی در فعالیت قرآنی استان گفت: خوشبختانه بانوان استان درعرصه قرآنی پیشتاز هستند و توانستند با حضور مداوم از برنامه‎ها و آموزش‌های لازم مؤسسات قرآنی بهره‎مند شوند.
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تأکید کرد: بانوان نقش اساسی و مهمی در رسیدگی به مسائل خانوادگی و به‎خصوص تربیت فرزندان دارند، لذا اگر با قرآن انس بیشتری داشته باشند بهتر می‌توانند جایگاه خانواده را حفظ و تحکیم بخشند.

captcha