گسترش همبستگی جهانی با مردم غزه/ تظاهرات ضداسرائیلی هلندی‌ها
کد خبر: 1434377
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

گسترش همبستگی جهانی با مردم غزه/ تظاهرات ضداسرائیلی هلندی‌ها

گروه بین‌الملل: با گسترش اعتراضات در شهرهای سراسر جهان در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه، دیروز مردم هلند در شهر روتردام تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «عرب نیوز»، هزاران نفر از مردم هلند دیروز، 5 مرداد، با برپایی تظاهرات در شهر بندری «روتردام» جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کردند.

شبکه خبری «NOS» نیز هلند اعلام کرد: حدود 10 هزار نفر در تظاهرات روتردام علیه حملات اسرائیل در غزه شرکت کردند و نوشته‌هایی مانند «فلسطین آزاد» و «هلند از نسل‌کشی فلسطینیان حمایت نمی‌کند» در دست داشتند.

این تظاهرات از سوی ائتلافی از سازمان‌های مدافع فلسطینیان در هلند برگزار شد.

اعضای این سازمان‌ها با در دست گرفتن پرچم فلسطین و پوشیدن چفیه که نماد استقلال فلسطین است، در این تظاهرات حضور داشتند.

بر روی پلاکارد یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات نوشته شده بود: «خطای 404 – انسانیت یافت نشد».

همچنین مجموعه‌ای از جعبه‌هایی که به صورت تابوت طراحی شده‌ و درون آن‌ها عروسک قرار داده شده بود نیز به نمایش درآمد که نمادی از کودکان قربانی شده در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه بود.

در صفحه فیس‌بوک بانیان این تظاهرات نوشته شده است: فلسطینیان سال‌ها است که از محاصره غیرقانونی و اشغالگری رژیم اسرائیل رنج می‌کشند و از روز 17 تیر، غزه رنج مضاعفی را در زیر بمباران‌های اسرائیل تحمل می‌کند. خونریزی باید پایان یابد.

بنابرگزار‌ش‌ها، شهرهای تورنتو در کانادا، کازابلانکا در مراکش، وین در اتریش، گواتمالا سیتی و همچنین مناطق اشغالی فلسطین نیز شاهد تظاهرات‌ معترضان به جنایات اسرائیل بودند.
 

captcha