عید فطر روز برخورداری از پاداش الهی است
کد خبر: 1434415
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
مدیرکل اوقاف همدان:

عید فطر روز برخورداری از پاداش الهی است

گروه اجتماعی: عید فطر روز برخورداری از پاداش الهی است و در اصل عید پاکی و خوبی‌ها بعد از یک ماه جنگ تمام عیار با نفس و طاغوت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان دوشنبه، ششم مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عید سعید فطر اجتماع بزرگ مسلمانان در برابر استکبار جهانی و جریان صهیونیسم و کفر جهانی است، این روز عزیز در سیره عملی رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و نیز در روایات و احادیث رسیده دارای جایگاه بسیار والایی است.

وی افزود: جلب رضایت پروردگار در طول یک ماه تلاش از جایگاه و اهمیت فراوانی برخوردار است، عید فطر یک عید بزرگ اسلامی برای اجتماع مسلمانان در مقابله با استکبار و صهیونیسم و کفر جهانی است.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره اظهار کرد: تداوم روحیه همیاری و نیز غافل نشدن از حال محرومان، نیازمندان و فقرا از مزایای این سنت پسندیده و با اهیمت الهی است.

مدیرکل اوقاف همدان بیان کرد: صف‌های طولانی و منسجم و مستحکم نمازگزاران فطر هر کدام سدی محکم در برابر همه هجمه‌ها دشمنان اسلام و به‌ویژه سردمداران صهیونیسم جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار است.

وی با اشاره به قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص استان همدان اظهار کرد: این دعای شریف دارای مزامین بسیار بلندی است که باید با دقت و تعمق فراوان مورد توجه قرار گیرد.

captcha