مشهد را متناسب با نام امام رضا(ع) بسازیم
کد خبر: 1437595
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
شهردار مشهد:

مشهد را متناسب با نام امام رضا(ع) بسازیم

گروه اجتماعی: شهردار مشهد در مورد نماد مشهد عنوان کرد: مشهد نمادی جز حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ندارد لذا باید پایتخت معنوی ایران را متناسب با شأن این امام رئوف بسازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد شب گذشته، 18 مرداد‌ در نشست صمیمی با خبرنگاران و گزارشگران حوزه شهری رسانه‌های گروهی که در مجتمع کوهسنگی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، به شهدای 17 مرداد‌ در افغانستان اشاره کرد و گفت: چند سال پیش در چنین روزی تکفیری‌های طالبان تعداد زیادی از نمایندگان ایران را در کشور افغانستان به شهادت رساندند که سرلشکر محمدناصر ناصری و محمد صارمی از جمله این شهدا بودند.

وی با بیان اینکه امروز نیز تمام عوامل استکبار جهانی به‌دنبال نابودی مردم غزه هستند، بیان کرد: در دهه گذشته این سومین حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی با پشتیبانی مالی، تجهیزاتی و رسانه‌ای غرب است که بیم و امید را در انسان‌ها به‌وجود می‌آورد، بیم از بی‌عدالتی و تجاوز و از سوی دیگر امید به وعده‌‌های الهی که در وجود انسان شکل می‌‌گیرد.

شهردار مشهد با بیان اینکه اگر امروز عزم و اراده مسلمانان محکم باشد پیروزی با جنود اسلام است، اضافه کرد: در تاریخ کربلا داریم که یزیدیان به دختر سه ساله رحم نکردند و همه افراد از نوزاد گرفته تا جوانان و کهنسالان را به شهادت رساندند و متأسفانه همین وقایع را در غزه به عینه شاهد هستیم.

وی در‌خصوص سؤال خبرنگار ما در ارتباط با نماد شهر مشهد، عنوان کرد: مشهد نمادی جز حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ندارد لذا باید این شهر را متناسب با شأن این امام رئوف بسازیم. 

شهردار مشهد به کارهای فرهنگی توسط شهرداری اشاره و بیان کرد: شهرداری مشهد با اعزام مبلغ به مناطق محروم، مبلغانی که در این مجموعه فعالیت دارند، احداث و تعمیر مساجد و اجرای برنامه‌های مناسبتی گوی سبقت را از دیگر دستگاه‌های اجرایی گرفته است.  

captcha