پرداختن به معضلات فرهنگی نیازمند عزم ملی برای تحقق نام سال
کد خبر: 1441260
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
رئیس ارشاد خرمدره بیان کرد:

پرداختن به معضلات فرهنگی نیازمند عزم ملی برای تحقق نام سال

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره گفت: در راستای نام سال، پرداختن به حل مسائل و معضلات فرهنگی در هنگام نیاز و ضرورت، نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره، 28 مردادماه، در جلسه «شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان خرم‌دره» با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار کرد: حدود  36 سازمان و نهاد در کشور متولی امور فرهنگی هستند که باید عزم جدی برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به حل مسائل و معضلات فرهنگی درهنگام نیاز و ضرورت، عنوان کرد: اگر نسبت به مسائل  فرهنگی در زمان لازم اقدامات به موقع و ضروری صورت نگیرد این مسائل به یک مشکل برای جامعه تبدیل می‌شود و پس از آن پدیده‌های فرهنگی به معضل تبدیل می‌شود که شایسته است در این باره صاحب نظران و دلسوزان چاره‌ای بی‌اندیشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره با اشاره به مهم‌ترین هدف برگزاری جلسه فوق، تأکید کرد: این جلسه با هدف برنامه‌ریزی در جهت شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی  شهرستان به منظور برنامه‌ریزی صحیح آغاز شده و هر 10 روز یکبار برگزار خواهد شد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

حجت‌الاسلام صمدی در ادامه با تأکید بر اینکه هر چه فرهنگ صحیح  باشد امنیت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: مردم ما نباید فقط شهرنشین باشند بلکه باید علاوه بر شهرنشینی تبدیل به یک شهروند شوند و درراستای آشنایی با قوانین و حقوق اجتماعی تلاش کرده و به آن  احترام بگذارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره با اشاره به ضرورت دعوت از صاحب نظران شهر در جلسات فرهنگی، عنوان کرد: در این راستا نیز باید برنامه‌ای جامع برای فرهنگ شهر تدوین شود.

در پایان این جلسه هر یک از صاحب‌نظران فرهنگی به ارائه مطالبی درباره فقدان پارک مخصوص بانوان، فقدان فضای مورد نیاز فرهنگی، ساماندهی مجموعه فرهنگسرا، تدوین برنامه ویژه برای خانواده‌ها، مطالعه و کتاب‌خوانی به‌عنوان عامل مهم در تغییر نگرش‌ها، برنامه‌ریزی صحیح برای کودکان، عملی شدن طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها، آموزش اجباری مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج، نشاط بخشی و حفظ ارزش‌ها، آگاهی‌بخشی و نگاه مثبت به جوانان، تبلیغ و ترویج صحیح، نظارت دقیق بر برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه  برنامه‌ برای فرهنگ معماری، افزایش مؤسسات فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی و استفاده از تفاسیر در جلسات قرآنی پرداختند.

captcha