انتقاد امام جمعه بیرجند از بی‌توجهی به هویت فرهنگی خراسان جنوبی
کد خبر: 1443593
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

انتقاد امام جمعه بیرجند از بی‌توجهی به هویت فرهنگی خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه خراسان جنوبی شهری فرهنگی است، از بی‌توجهی به هویت فرهنگی این استان انتقاد کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عصر روز گذشته، چهارم شهریور در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید روح نشاط را در جامعه تقویت کرده است، گفت: بیرجند از قدیم قطب فرهنگی بوده است لذا انتظار ما این است مجموعههایی که میتوانند در حوزه فرهنگ مفید باشند در استان تقویت شوند.



وی زندگی را نوعی جهاد دانست و خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: باید سعی کنیم اقدامات خوبی برای خراسان جنوبی انجام شود و این امر توجه ویژه دولت را به این استان می‌طلبد.



قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رفع مشکلات اقتصادی و خواسته‌های مردم از جمله اتصال به راه‌آهن سراسری را خواستار شد و بر توجه ویژه مسئولان به مساجد و مصلی‌ها در سطح استان تأکید کرد و گفت: در مرکز استان مصلی درئشأن مرکزیت استان وجود ندارد.



رضایی با بیان اینکه 14 سال است که این استان با خشکسالی مواجه است و دولت باید در این زمینه اقداماتی انجام دهد، گفت: خراسان جنوبی 10 سال است که به جمع دیگر استان‌های کشور پیوسته اما از امکانات مناسبی برخوردار نیست.



وی با بیان اینکه نیروی فهم اندیش جز عبادت و شکرگزاری نعمت‌های الهی کار دیگری نمی‌کند، بیان کرد: این خصوصیات در دولت تدبیر و امید به خوبی دیده می‌شود.



رضایی به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان اشاره و بیان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش دانشگاهی، حوزوی و همچنین نخبگان و فرهیختگان است و عمیق‌ترین سرمایه این استان نیروی انسانی است.



قائم نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به معرفی استان پرداخت و یادآور شد: این استان پتانسیل‌های بالایی در مسائل فرهنگی و معنوی دارد و به عنوان قطب فرهنگی مطرح است.



رضایی به آسیب‌های ماهواره اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که در حضور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) داشتیم، به ایشان اعلام کردیم خراسان جنوبی کمترین آسیب را در این بخش داشته است که معظم له از شنیدن این خبر ابراز خرسندی کردند.



وی با بیان اینکه 24 حوزه علمیه در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: می‌توان از نیروهای این حوزه‌ها در مساجد و مصلی‌ها استفاده کرد لذا خراسان جنوبی استانی دانشگاهی و علمی است.



قائم نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون افراد قوی در حوزه‌های علمیه مشهد و قم که در حد مرجعیت هستند از خراسان جنوبی بوده و اگر زمینه فراهم شود میتوانیم حوزههای به تمام معنی در استان داشته و از آنها برای رشد فرهنگی استان استفاده کنیم.



رضایی همچنین خواستار فعال کردن مجموعه‌هایی که می‌تواند در بحث قرآنی به استان کمک کنند شد و افزود: خراسان جنوبی از امکانات و نیروی انسانی خوبی برخوردار است که مهمترین مزیت استان داشتن نیروی انسانی متخصص است.

captcha