ارائه طرح «نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور» به شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 1447795
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
طیبی اعلام کرد:

ارائه طرح «نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور» به شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه جامعه: رئیس جهاد دانشگاهی توصیه مهم مقام معظم رهبری را تعیین نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور و ارتباط با مسئولان برای اجرای این نقش‌ها دانست و گفت: این مطالبه معظم‌له را در قالب طرح «نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور» به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان اقدامات این نهاد انقلابی در راستای عملیاتی کردن مطالباتی که مقام معظم رهبری در دیدار با جهادگران عنوان کردند، پرداخت.

وی توصیه مهم مقام معظم رهبری را تعیین نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور و ارتباط با مسئولان برای اجرای این نقش‌ها دانست و گفت: این مطالبه معظم‌له را در قالب طرحی با عنوان «نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور» به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم.

طیبی ادامه داد: این طرح در کمیته‌های فرعی شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح و پیشنهادات اولیه آن تصویب شده، اما مقرر شده است که اصلاحاتی بر آن انجام و سپس برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نقش‌های مؤثری در توسعه علمی و فناورانه کشور در این طرح برای این نهاد انقلابی دیده شده است، گفت: در حال مذاکره با شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور هستیم اما سرعت انجام کار کند شده است.

وی بر ضرورت تأمین منابع مالی لازم در جهاد دانشگاهی در راستای اجرای اهداف مدنظر مقام معظم رهبری به ویژه در زمینه توسعه علمی و فناورانه کشور تأکید و تصریح کرد: برای اجرایی کردن این اهداف نیاز به منابع مالی داریم. بدین ترتیب با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مذاکرات خوبی داشته‌ایم.

دوری از جناح‌بندی‌ها

طیبی از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری را تلاش جهاد دانشگاهی برای دوری از جناح‌بندی‌ها دانست و گفت: با وجود اینکه از گذشته این مهم را در دستور کار خود داشتیم ولی به تمام سازمان‌ها و نهادهای زیر مجموعه جهاد دانشگاهی تذکر دادیم که این روال را رعایت و حفظ کنند و با موارد خلاف آن برخورد کنند.

ارتباط با بدنه دانشجویی دانشگاه‌ها

وی به تربیت نیروهای انقلابی در جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: این روال در جهاد دانشگاهی وجود داشت و سخنان مقام معظم رهبری سبب تسریع در این روند شد. ارتباط با بدنه دانشجویی دانشگاه‌ها بهترین راه برای عملیاتی کردن این مهم و ورود بیشتر نیروهای انقلابی به جهاد دانشگاهی است.

captcha