توجه به مسائل فرهنگی لازمه تحقق توسعه همه‌جانبه است
کد خبر: 1456200
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

توجه به مسائل فرهنگی لازمه تحقق توسعه همه‌جانبه است

گروه اجتماعی: امام جمعه بیرجند با تأکید بر کار کردن روی مسائل فرهنگی برای توسعه و توجه به ظرفیت علمی گفت: اگر اندیشه درست شود بسیاری از مسائل حل می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضایی، امام جمعه بیرجند امروز، نهم مهرماه در دیدار با سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه کمیته امداد باید پیوست فرهنگی داشته باشد و به اندازه برنامه‌های اقتصادی، کار فرهنگی نیز انجام دهد، گفت: نیازمندی‌های استان بسیار زیاد است و باید برای حل آن اقدامات زیادی صورت پذیرد.



وی با اشاره به اینکه اتحاد و همراهی بین مسئولان استان بسیار خوب است و همه با هم متحد هستند، اظهار کرد: باید در مسائل مربوط به نیازمندان توجه خاصی شود.



امام جمعه بیرجند با تأکید بر کار کردن روی مسائل فرهنگی و توجه به ظرفیت علمی یادآور شد: اگر اندیشه درست شود خیلی از مسائل حل می‌شود.



رضایی با بیان اینکه خراسان جنوبی نسبت به توانایی‌ها و امکانات خود در انفاق و کمک به محرومان پیشتاز است، افزود: یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد ارتقای حس مسئولیت مسئولان و آحاد مردم نسبت به خانواده‌های تحت پوشش است.



وی با اشاره به اینکه خط‌ مشی اصلی کمیته امداد مبتنی بر عدالت، رفاه، حفظ عزت نفس و کرامت خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است، افزود: توانمندسازی، ایجاد تخصص‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال پایدار و خودکفائی در میان خانواده‌های محروم و نیازمند از وظایف اصلی این نهاد است.



امام جمعه بیرجند خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان را افتخاری بزرگ برای مسئولان کمیته امداد برشمرد و گفت: کمیته امداد امام(ره) یکی از بهترین و مؤثرترین نهادها برای رفع نیاز محرومان و نیازمندان جامعه بوده و اعتماد عمومی که سرمایه ارزشمند این نهاد مقدس است در سایه کار و زحمات توام با اخلاص آن ایجاد شده است.



رضایی با اشاره به پیشرو بودن استان در زمینه‌های مختلف نسبت به جمعیت آن یادآور شد: باید تعامل بین مسئولان و ارتباط‌ها به خوبی صورت گیرد تا شاهد پیشرفت‌های زیادی باشیم لذا در همین راستا می‌توانیم چند نفر از کارشناسان زبده را به‌کار بگیریم تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

captcha