همایش خادمان غدیر در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد
کد خبر: 1457945
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵

همایش خادمان غدیر در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش خادمان غدیر با هدف ارائه برنامه‌های فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه شهر و برنامه‌های هیئات مذهبی سطح شهر ظهر امروز، ۱۵ مهر در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش خادمان غدیر با هدف ارائه برنامه‌های فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه شهر و برنامه‌های هیئات مذهبی سطح شهر به امام جمعه مشهد ظهر امروز، 15 مهر در دفتر آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز ظهر و عصر در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویا‌ن‌حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، برنامه‌های اجرایی این اداره کل در حاشیه شهر را بیان کرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش گفت: مسئله دوست داشتن اهل بیت(ع) تنها موضوعی نیست که آن را به قلب و روحمان اختصاص دهیم و فکر نمی‌کنم کسی باشد که در باطن و قلبش از ائمه(ع) کینه و بغضی داشته باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اهل تسنن نیز در دلشان نسبت به حضرت علی(ع) مؤدت و دوستی دارند، افزود: عشق ما به اهل بیت(ع) جایی خود را نشان می‌دهد که نیاز به سرمایه‌گذاری این محبت در جامعه باشد، بنابراین توجه به برنامه‌های مذهبی در حاشیه شهر دلبستگی ما به امیرالمومنین(ع) را نشان می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی اعلام کرد: موقعیت حاشیه‌ای شهر مشهد به دلیل بافت خاص اجتماعی و جریان هجرتی که آن را فرا گرفته و باعث شده تا از مدیریت شهری فاصله بگیرد، زمینه را برای فعالیت دشمنان فراهم کرده است به گونه‌ای که بدخواهان فکر می‌کنند می‌توانند این مناطق را بستر مناسبی برای اجرای فتنه‌های خود کنند.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره مسائل حاشیه شهر مشهد ابراز کرد: ایشان به من فرموده‌اند: «برای  حل معضلات حاشیه شهر مشهد ابتدا باید در جهت ساماندهی فرهنگی اقدام و عمل کنید، سپس در شعاع ساماندهی فرهنگی سایر مشکلات این مناطق نیز اصلاح خواهد شد» بنابراین با وجود فعالیت‌های زیاد برای ساماندهی حاشیه شهر، حضور پررنگ مردم در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه عید غدیر امسال جرقه‌ای در حاشیه شهر است تا امید دشمنان اسلام و نظام را به یاس تبدیل کند، گفت: حاشیه شهر با تمام مشکلاتی که دارد، باید به پایگاه محبان حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و حسینیه مشهد تبدیل شود تا کانون فعالیت‌های شعائر الهی قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام این مطلب که 100 تا 150 مسجد در منطقه حاشیه شهر تأسیس شده است، افزود: به همت سپاه امام رضا(ع) 100 پایگاه بسیج در این مناطق ایجاد شده و قرار است 150 پایگاه بسیج دیگر و 100 پایگاه ورزشی با همکاری شهرداری مشهد و سپاه امام رضا(ع) در حاشیه شهر مشهد تأسیس شود.

captcha