اقتدار و امنیت داخلی لازمه مقاومت مقابل بیگانگان است
کد خبر: 1458391
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

اقتدار و امنیت داخلی لازمه مقاومت مقابل بیگانگان است

گروه سیاسی: اگر ما اقتدار و امنیت داخلی داشته باشیم، می‌توانیم در صحنه بین‌الملل ‌مقابل بیگانگان مقاومت کنیم و ‌مقابل آنها قدرت رقابت داشته باشیمولی اگر امنیت داخلی نداشته باشیم قطعاً هم در فضای ملی دچار چالش‌های جدی خواهیم بود و هم اقتدار خارجی ما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، فرماندهان، معاونان، رؤسای عقیدتی ـ سیاسی و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان بوشهر ‌امروز، 16 مهر با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نما‌ینده ولی فقیه در ا‌ستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی ‌دیدار کردند.
‌امام جمعه بوشهر در این دیدار با بیان اینکه قطعاً حوزه امنیت یک حوزه بسیار مهم در زندگی انسان است، گفت: امنیت حوزه بسیار وسیعی دارد و نه تنها در عرصه انتظامی و نظامی بلکه در حوزه نرم نیز مطرح است.
وی اظهار کرد: الحمدالله نیروی انتظامی ایران با برنامه‌ریزی‌های دانش بنیان، کارشناسی‌های بسیار دقیق، توانمندی در حوزه ستاد و جهادگری در حوزه صف، بسیار نیروی موفقی است و چون از دل مردم برخاسته و به امر ولایت در خدمت مردم است، در جامعه محبوبیت دارد.
نیروی انتظامی مایه اقتدار داخلی و خارجی است
‌آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد: اگر ما بخواهیم جایگاه نیروی انتظامی و ارزش آن را در ایران اسلامی ملاحظه کنیم باید به کشورهایی نگاه کنیم که نیروی انتظامی قوی ندارند مانند برخی کشورهای همسایه که مشکلات بزرگی در تمامی عرصه‌های زندگی برای آنها رخ داده است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در ایران اسلامی به‌خاطر وجود نیروی انتظامی قوی و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و فرماندهی کل قوا، الحمدالله یک فضای بسیار مطلوب، آرام و پر از امنیت مشاهده می‌شود، افزود: نیروی انتظامی مایه‌‌ ایجاد، حفظ و ارتقاء سطح امنیت و موجب اقتدار داخلی نظام و توانمندی در تمامی عرصه‌ها ‌مقابل تهاجم خارجی است.
‌آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه جایگاه نیروی انتظامی در نظام، یک جایگاه بسیار ویژه‌ای است، تصریح کرد: نیروی انتظامی تنها در حوزه ایجاد امنیت جغرافیای ملی و پیشگیری از جرائم خشن و اجتماعی مطرح نیست بلکه حوزه آن بسیار وسیع است و مایه اقتدار داخلی و خارجی است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان افزود: اگر ما اقتدار و امنیت داخلی داشته باشیم، می‌توانیم در صحنه بین‌الملل ‌مقابل بیگانگان مقاومت کنیم و ‌مقابل آنها قدرت رقابت داشته باشیم ولی اگر امنیت داخلی نداشته باشیم قطعاً هم در فضای ملی دچار چالش‌های جدی خواهیم بود و هم اقتدار خارجی ما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار نیروی انتظامی در هفته گرامیداشت نیروی انتظامی با عنوان «پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار»، اظهار کرد: تلاش جهادی یعنی اینکه مانند حضور در جبهه نبرد، باید در فضا و جغرافیای حوزه انتظامی بدون توقع تلاش شود و در راه خدا کوشش کنیم تمامی تکالیفی که به ما سپرده است را به‌نحو احسنت انجام دهیم.
‌آیت‌الله صفایی‌بوشهری ‌در ادامه اظهار کرد: کارآمدی یعنی نتیجه‌گرایی و تلاشی که پیامد و فرآیند آن، نتیجه کار باشد.
فضای امنیتی استان بوشهر متفاوت از سایر استان‌ها است
‌امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشد، افزود: اقتدار زائیده‌‌ ایمان، تقوا، اخلاق تلاش جهادی و کارآمدی است.
‌آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان اظهار کرد: با این وحدتی که در استان بین نیروهای نظامی و انتظامی وجود دارد و با حمایت‌های مسئولان، الحمدالله در زمینه امنیت، فضایی در استان به‌وجود آمده، که تمامی فضا و جغرافیای استان کاملاً متفاوت از استان‌های دیگر است.

captcha