حرم علوی در شب عید غدیر گلباران و گل‌آرایی شد
کد خبر: 1459750
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
به‌همت ستادبازسازی عتبات عالیات فارس؛

حرم علوی در شب عید غدیر گلباران و گل‌آرایی شد

گروه اجتماعی: در شب عید سعید غدیرخم، به‌همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس حرم‌های حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) با 7 هزار شاخه گل گلباران و گل‌آرایی شد.

بهنام بهتری‌نژاد، مدیر روابط عمومی ستاد باسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: در شب عید سعید غدیرخم، به‌همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس حرم‌های حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) با 7 هزار شاخه گل گلباران و گل‌آرایی شد.
وی با بیان اینکه هزینه این گل‌آرایی از محل نذورات مردم شهر شیراز است،‌ افزود: این گل‌آرایی با هزینه‌ای قریب 15 میلیون تومان صورت گرفته است.
بهتری‌نژاد ابراز کرد: به وسیله 2 هزار شاخه گل گلایول، 2 هزار شاخه گل داوودی، حدود یک هزار و 500 شاخه گل رز هلندی، یک هزار و 500 گل آنتلیوم، یک هزار شاخه گل لیلیوم به همراه برگ‌های تزئینی و زینتی این گل‌آرایی انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی ستاد باسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری اینکه تمامی این گل‌ها از بازار گل تهران خریداری شده است، گفت: این گل‌ها از چهارشنبه، 16 مهر خریداری شده و پنج‌شنبه عصر به مرز ایران و عراق رسیده و در آنجا گل‌ها تحویل تولیت‌های حرم‌های مطهر شده است.
وی با بیان اینکه گل‌آرایی سه حرم مطهر توسط تیم گل‌فروشان شیراز انجام می‌شود، گفت:  سنت گل‌آرایی حرم‌های مطهر عراق را استان فارس آغاز کرد و ستاد عتبات این استان به عنوان پایه‌گذاری گل‌آرایی حرم‌ها شناخته می‌شود.

captcha