امروز دنیا خواهان و تشنه اسلام ناب با الگوگیری از ایران است
کد خبر: 1460684
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

امروز دنیا خواهان و تشنه اسلام ناب با الگوگیری از ایران است

گروه سیاسی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز در دنیا موج اسلام خواهی به اشکال مختلف تعقیب می‌شود و همه مردم جهان تشنه اسلام ناب هستند آن‌گونه که در ایران اسلامی محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نخستین اجلاسیه نخبگان و منتخبان کانون‌های فرهنگی ـ هنری خراسان رضوی که چهارشنبه، 23 مهرماه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما در انقلاب اسلامی ایران یک ادعای بزرگ کردیم که مشتری‌های بسیاری را به خود جذب کرد، افزود: این ادعای اساسی این بود که با دین و آموزه‌های دینی می‌توان دنیا و نظام جهان را اداره کرد و این امر نیز خود برگرفته از گزاره‌های دینی است.

وی ادامه داد: امروز اگر ما با مشکلات در حوزه‌های مختلف اقتصادی مواجه هستیم بدان جهت است که مسیر درستی را در اقتصاد بر اساس آموزه های دینی پیش نگرفته‌ایم و اگر در قانون و نظام بین‌الملل تنگنا وجود دارد به جهت فاصله گرفتن بشریت از این گزاره‌ها و ارزش‌های دینی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این اعتقادات که از سوی انبیاء و اولیاء الهی بیان شده بود روزی یک ادعا بود اما توسط امام خمینی(ره) این حرف و اعتقاد به شکل جدی مطرح شد و ایشان محوریت فعالیت‌های خود را دین قرار دادند تا آن را به عنوان محور اساسی در لایه‌های مختلف زندگی باید پذیرفت.

وی افزود: در دورانی که از جهت فکری یا باید به جریان‌های غربی و یا شرقی متصل می‌شدیم، امام خمینی(ره) جریان اعتقادی میان این دو را مطرح کردند که راه اصلی برای نجات از این تفکرات بود، همچنین مبنای اصلی این گرایش باورهای دینی به شمار می‌‍رود و امروز در دنیا بسیار پرمشتری است.

پژمان‌فر اظهار کرد: آغازگر این مسیر هم مردم ایران اسلامی بودند که مبنای این اعتقاد نه اسلام آمریکایی بلکه به فرموده امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی بود و مردم جهان نیز امروز خواهان این نوع اسلام هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حرکت‌ها و خیزش‌های جهانی را بیداری اسلامی و موج اسلام خواهی عنوان کردند، گفت: لذا امروز در دنیا این موج به اشکال مختلف تعقیب می‌شود و به فرموده ایشان امروز دنیا در مسیر یک پیچ تاریخی مهم قرار دارد تا مسیر خودش را تغییر دهد، به عنوان نمونه سال‌ها قبل مالزی تنها چند هزار مسلمان بیشتر نداشت و امروز چندین میلیون مسلمان انقلابی در این کشور پیگیر تفکر اسلام به شیوه ایرانی ـ اسلامی هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز تفکر اسلام ناب پرطرفدارترین شیوه و روش در جهان است از همین رو دشمنان منشاء و مرکز این تفکر و پیام ناب را که ایران اسلامی است، نشانه گرفته‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان با تمام قوا به‌دنبال برهم زدن فضای فرهنگی کشور هستند و متأسفانه در برخی بخش‌ها نیز موفق شدند خاکریزهایی را از ما بگیرند، از همین رو رهبر معظم انقلاب فرموده‌‌اند: «اگر در کشور از نظر علمی، تکنولوژی و اقتصادی پیشرفت کنیم، اما از نظر فرهنگ عقب بیفتیم انقلاب شکست خواهد خورد»، زیرا پایه اصلی این انقلاب فرهنگی بوده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: امروز ما برای بیان شعارهایی که در ابتدای انقلاب بدیهی بودند دچار مشکل شدیم به‌عنوان نمونه در بحث امر به معروف و نهی از منکر آنقدر عقب‌نشینی کردیم که وقتی این واجب مطرح می‌شود به شدت با آن برخورد می‌شود، لذا دشمن در این عرصه‌ها تلاش کرده و اگر ما اقدام مناسب و تلاش مؤثری را انجام ندهیم، شاهد پیشرفت دشمن در بخش‌های مختلف خواهیم بود اما در عرصه فرهنگی رشدی نداشته و همه چیز را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مسجد باید به‌عنوان محور همه فعالیت‌ها قرار گرفته و محدود به برگزاری نماز جماعت نشود، ادامه داد: امکان حضور همه گروه‌های سنی در مساجد باید فراهم شود، زیرا پیامبر(ص) مسجد را محل همه امور اسلامی خود قرار داده بودند و فعالیت‌های ایشان با محوریت مسجد صورت می‌گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می‌خواهیم انقلاب را صیانت کنیم، باید از داخل مساجد و با محوریت این مکان مقدس باشد و سعی کنیم برای همه لایه‌های اجتماع و ماندگاری آن‌ها در این فضا برنامه‌ریزی و کار کنیم.

وی افزود: زیرا مؤمن اهل مسجد خود در مسجد حضور می‌یابد، اما جوانانی که دلبستگی‌های هنری و ورزشی متعددی دارند باید انگیزه‌ای برای حضور آن‌ها در این مکان مقدس را پیدا کنیم که متمرکز کردن فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی با محوریت مساجد برای حضور این نسل و ارتباط دایمی آن‌ها جهت پرورش نسل مسجدی، ضروری است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید همگان بدانند و به این واقعیت برسند که بخشی از تجربه، علم، ظرفیت‌ها و تعلقات آنها در مساجد شکوفا خواهد شد لذا زمینه فراهم شدن این امر باید مهیا شود زیرا اگر این پرچم اسلام ناب که امروز برافراشته است و طرفداران بسیاری را در سراسر جهان دارد، کمی پایین بیاید، برافراشتن آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

captcha