اقدامات انجام شده در مقوله نماز با نیاز جامعه اسلامی تطبیق ندارد
کد خبر: 1461525
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
فرماندار شازند:

اقدامات انجام شده در مقوله نماز با نیاز جامعه اسلامی تطبیق ندارد

گروه اجتماعی: عسگری انجام اقدامات انجام شده در مقوله نماز را نسبتاً خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه نماز و نمازخانه‌ها، متأسفانه این اقدامات هنوز نیز در سطح کشور با نیاز جامعه اسلامی تطبیق ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجید عسگری، فرمانــدار شازند روز گذشته، 26 مهرماه در دوره آموزشی کوتاه مدت تربیت مبلّغ نمــاز که با حضور معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از مسئولان استان در سالن اجتماعات شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار شد به منویات مقام معظم رهبری پیرامون مردمی بودن احداث مساجد اشاره کرد.

وی گفت: در ایجاد و احداث مساجد مردم باید مشارکت و فعالیت بیش از پیش داشته باشند و دستگاههای دولتی نیز باید در این راستا مساعدت و همکاری نمایند که متأسفانه با توجه به اهمیت فریضه نماز در اعتبارات دستگاه‌های اجرایی بودجه‌ای به همین منظور تخصیص داده نشده است.

عسگری انجام اقدامات انجام شده در مقوله نماز را نسبتاً خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه نماز و نمازخانه‌ها، متأسفانه این اقدامات هنوز هم در سطح کشور با نیاز جامعه اسلامی تطبیق ندارد.

فرماندار شازند اضافه کرد: معطرسازی، آراستگی و زیباسازی و وجود امکانات مناسب در مساجد الزامی است و باید در جهت اجرایی شدن آن در سطح کلان کشور برنامه ریزی کرد و همچنین، نسبت به سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در این امر مهم به‌صورت مؤثر گام برداشت.

وی تاکید کرد: باید در موضوع نماز تحرک ویژه داشته باشیم و مسائل مربوط به نماز را واقع بینانه بررسی و کارشناسی کنیم و همه مسئولان باید در این خصوص همکاری و مساعدت کنند.

فرماندار شازند با اشاره به اینکه نماز و نمازخانه‌ها در معماری و طراحی مغفول مانده است، تصریح کرد: نظارت و برنامه‌ریزی دقیق بر امورات توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نمازخانه‌ها الزامیست.

این مقام مسئول در پایان برگزاری گردهمایی فرمانداران، بخشداران و شهرداران سراسر کشور با محوریت نماز و همچنین، رسیدگی بیشتر به امورات روحانیون و مبلغین را به ستاد اقامه نماز کشور پیشنهاد کرد.

captcha