عملیاتی‌شدن ۶۰ درصد طرح «مفتاح» در سراسر کشور/ اجرای ۱۵ طرح «معراج» در استان‌ها
کد خبر: 1462177
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز خبر داد:

عملیاتی‌شدن ۶۰ درصد طرح «مفتاح» در سراسر کشور/ اجرای ۱۵ طرح «معراج» در استان‌ها

گروه اجتماعی: عبداللهی با اشاره به اینکه طرح مفتاح به‌صورت متناوب در هر استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۶۰ درصد این طرح در سطح کشور عملیاتی شده است.

سیدمحمد عبداللهی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز، گفت: یکی از سیاست‌های حوزه فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز شناسایی گروه‌های مؤثر جامعه و استفاده از ظرفیت‌های آنها برای امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز است.

وی از روحانیان به‌عنوان گروه‌های مؤثردر ترویج فرهنگ نماز نام برد و بیان کرد: ستاد اقامه نماز در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی نماز در سطح جامعه و تربیت روحانیان و مبلغان نماز 5 برنامه آموزشی را در دستور کار خود قرار داده که تا پایان سال در سطح کشور اجرایی می‌شود.

برگزاری دوره آموزش تخصصی نماز ویژه روحانیان
عبداللهی با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی نماز ویژه روحانیان، اظهار کرد: یکی از جمله برنامه‌های محوری ستاد اقامه نماز در راستای فرهنگ‌سازی نماز دوره آموزشی تخصصی نماز است که در قالب هزار ساعت آموزشی طی 9 ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور افزود: دوره آموزشی تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح استان‌ها با عنوان معراج از دیگر طرح‌هایی است که با محوریت نماز در قالب 120 ساعت آموزشی با هدف تمرکززدایی در حوزه نیروهای متخصص در سطح استان‌ها طرح‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف شناسایی نیروهای متخصص در سطح استان‌ها به‌ویژه در نقاط محروم و روستایی و همچنین استفاده از آنها در راستای فرهنگ‌سازی نماز تعریف شده است.

عبداللهی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربیت مبلغ نماز با عنوان مفتاح، ادامه داد: این طرح با محوریت شناسایی و دعوت از مبلغینی که در روستاها و مناطق محروم و خاص در امر تبلیغ و ترویج دین مشغول به فعالیت هستند برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در ادامه، گفت: این طرح در قالب یک دوره 12 ساعته برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان سرفصل‌هایی از قبیل شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، عوامل فرهنگ‌ساز اقامه نماز، نماز در خانواده و ... را فراخواهند گرفت.

وی افزود: طرح مفتاح به‌صورت متناوب در هر استان برگزار می‌شود که تاکنون 60 درصد این طرح در سطح کشور عملیاتی شده است.

اجرای طرح معراج در سطح کشور
عبداللهی همچنین از اجرای طرح معراج در سطح کشور خبر داد و گفت: این طرح نیز در قالب یک دوره آموزشی چهار ساعته با محوریت آموزش عمومی نماز ویژه روحانیان و طلاب پایه‌های یک تا سه حوزه‌های علمیه با هدف انگیزشی و نگاه تخصصی به نماز اجرا می‌شود و امسال 15 طرح معراج در سطح 15 استان بزرگ کشور تعریف شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: یک دوره آموزشی تخصص نماز ویژه طلابی که سطح سه حوزه را گذرانده باشند در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود که در ابتدا شرکت‌کنندگان ثبت نام و گزینش شده و پس از گذراندن آزمون و مصاحبه اولیه می‌توانند در دوره شرکت کنند که پس از گذراندن دوره باید به مدت یک سال دوره کارورزی را بگذرانند تا بتوانند گواهینامه پایان دوره را دریافت کنند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این دوره به‌عنوان مدرس نماز در سطح کشور در دوره‌های آموزشی، همایش‌، نشست و گفتمان‌ها به کارگیری خواهند شد.

captcha