ایستادگی مقابل طاغوت، مهم‌ترین درس عاشوراست
کد خبر: 1463407
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

ایستادگی مقابل طاغوت، مهم‌ترین درس عاشوراست

گروه سیاسی: امام‌ جمعه کرج ایستادگی در مقابل طاغوت را مهم‌ترین درس عاشورا دانست و گفت: امام حسین‌(ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا با نثار جان خود به مردم درس آزادگی دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی‌ حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج دوم آبان در جمع نمازگزاران شهرستان کرج، اظهار کرد: هر کس برای رسیدن به تقوا تلاش کند به همان اندازه در زندگی مادی و معنوی خود از برکات دستیابی به این صفت ارزشمند بهره‌مند می‌شود.
وی افزود: فرد با تقوا در مقابل دستورات دین سر فرود آورده و در مسیری که خداوند به‌عنوان مسیر هدایت بشری مشخص کرده، حرکت می‌کند و اگر کسی در زندگی به درجات بالایی علمی دست یابد ولی به سلاح تقوا مجهز نباشد، این علم نه تنها مفید و مؤثر نخواهد بود بلکه آثار سوء نیز به‌دنبال دارد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر اهمیت خواندن نماز شب تأکید کرد و گفت: در فرهنگ دینی ما بر خواندن نماز شب تأکید فراوانی شده است؛ چراکه بسیاری از فیوضات معنوی در شب نصیب انسان می‌شود. در شب تمرکز انسان بر اعمال و کرداری که در روز انجام داده بیشتر است و زمان برای استغفار و طلب بخشش از خداوند مناسب‌تر از ساعات روشن روز است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال جدید قمری و آغاز دهه اول محرم، گفت: همه مردم وظیفه دارند در پاسداری از ارزش‌ها و پیام محرم کوشش کنند و اجازه ندهند ریشه و اصل این ماه عزیز به انحراف کشیده شود.
وی ایستادگی در مقابل طاغوت را مهم‌ترین درس عاشورا دانست و افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا با نثار جان خود به مردم درس آزادگی داده و نشان دادند که یک مؤمن واقعی هرگز در مقابل ظالم سر فرود نمی‌آورد.
وی امر به معروف و نهر از منکر را یکی دیگر از درس‌های قیام عاشورا برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر زیربنای بقای جامعه است؛ چراکه یک مسلمان واقعی نسبت به رفتار و کردار برادر و خواهر خود بی‌تفاوت نیست و درصدد اصلاح جامعه است.
حجت‌الاسلام حسینی‌همدانی ابراز کرد: مردم باید توجه داشته باشند در مواردی که  نهی از منکر آنان باعث اخلال در نظم عمومی می‌شود باید به تذکر لسانی بسنده کرده و باقی امور را به مجریان قانون بسپارند.
وی با بیان این‌که مسئله نهی از منکر تنها محدود به موضوع حجاب نیست، گفت: مبارزه با رانت‌خواری و رشوه‌خواری نیز از دیگر مصادیق این واجب الهی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: منکرات دایره وسیعی دارد و مسائل گوناگونی از انتصاب یک فرد نالایق در سمتی حساس و یا دو پهلو صحبت کردن برخی مقامات و ... را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: ذاکران و رؤسای هیئت‌های مذهبی باید توجه داشته باشند که زمان برگزاری مراسم عزاداری برای سالار شهدا(ع) را به ساعاتی موکول نکنند که آرامش مردم برهم بریزد و برای آنها مزاحمت ایجاد کنند.
این مقام مسئول در پایان گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید در مراسم عزاداری از اشعاری استفاده کنند که درک مردم از واقعه عاشورا را بالا برده و باعث افزایش شعور معنوی آنان شود.

captcha