همایش استانی «لبیک یا حسین(ع)» در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 1464670
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱

همایش استانی «لبیک یا حسین(ع)» در کاشمر برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین همایش استانی «لبیک یا حسین(ع)» با مداحی و نوحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) پنجم آبان‌ماه در محل آستان مبارکه امامزاده سید حمزه(ع) شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین همایش استانی «لبیک یا حسین(ع)» با مداحی و نوحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) پنجم آبان‌ماه همزمان با دوم محرم، سالروز ورود کاروان حضرت امام حسین(ع) به سرزمین کربلا در محل آستان مبارکه امامزاده سید حمزه(ع) شهرستان کاشمر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه کاشمر هدف قیام امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: در مجالس امام حسین(ع) باید حجاب، نماز و اخلاق موج بزند زیرا فرهنگ حسینی، ما را با ولایت گره می‌زند.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه روش آن امام همام نیز پیروی از سیره پیامبر، حضرت علی(ع) و عمل کردن به منش رفتاری پدر و جد خود بوده است، افزود: امروز روز بیعت با اباعبدالله الحسین(ع)، سرور و سالار شهیدان است.

وی با اشاره به اینکه این چراغ هدایت هر روز پرنورتر می‌شود و زمینه‌ساز دستیابی مسلمانان و شیعیان به سعادت است، بیان کرد: امام حسین(ع) بهترین الگو برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند، همچنین ایشان بزرگ‌ترین مبلغ دین اسلام به شمار می‌روند لذا باید از مراسم‌های عزاداری برای بصیرت‌افزایی مردم بهره گیریم.

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: امام حسین(ع) همه هستی خود را برای خدا گذاشت و با پروردگار خویش معامله کرد بنابراین عاشقان این امام همان افرادی بودند که در جنگ تحمیلی خالصانه به میدان حق علیه باطل رفته و شهید شدند.

وی با تأکید بر اینکه عزاداران و سوگواران واقعی امام حسین(ع) و یاران باوفایش باید از هرگونه گناه و آلودگی دور باشند، ابراز کرد: تمام تلاش‌های دشمنان برای محو کردن نام و یاد سالار شهیدان است به گونه‌ای که دین ستیزی، عدالت زدایی، ولایت ستیزی و تقدس زدایی از افکار بنی امیه بر علیه دین اسلامی بود که این تفکرات همچنان ادامه دارد بر همین اساس تفکر و سیره امام حسین(ع) باید در زندگی شیعیان جاری باشد.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا به همه آزادی‌خواهان یاد دادند که برای رسیدن به اهداف خود باید از جانشان بگذرند، لذا در این دوره که توطئه‌های دشمن همواره ادامه دارد، انسان باید از جان، مال و آبرویش برای اسلام بگذرد.

وی با اعلام اینکه باید از نهضت حسینی درس ایثار و معرفت بگیریم، نهضت اباعبدالله الحسین(ع) را یک ثروت عظیم تربیتی، حماسی و مدرسه‌ای مملو از ارزش‌های انسانی و الگوی برتر و جاودانه دانست و با اشاره به برکات و عظمت وجودی امام حسین(ع) اضافه کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات بشریت معرفی شده‌اند که تنها راه نجات بشر چنگ زدن به این کشتی است.

یادآور می‌شود، این مراسم با قرائت زیارت عاشورا توسط حسین نخعی، مداح اهل بیت(ع) و همچنین زیارت هشتمین امام رئوف و مهربانی امام رضا(ع) آغاز شد و با قرائت میثاق‌نامه عزاداران لبیک یا حسین(ع) در کاشمر به پایان رسید، همچنین در حاشیه این همایش، پرچم سرخ حسینی با حضور مردم شهیدپرور کاشمر در محل بقعه متبرکه سید حمزه(ع) این شهر به اهتزاز در آمد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۲ - ۱۴:۴۴
0
0
همش خوب بود ولی حیف که اقای ترابی نیامد
captcha