نمازخانه پارک گردشگری گنج‌نامه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 1465882
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
معاون شهردار همدان:

نمازخانه پارک گردشگری گنج‌نامه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

گروه اجتماعی: ساخت نمازخانه پارک گردشگری گنج‌نامه مصوب شده و توسط منطقه یک شهرداری اجرا می‌شود و ان‌شاءالله در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا بیاناتی، معاون امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: احداث نمازخانه در پارک گردشگری گنج‌نامه توسط شهرداری همدان در نیمه اول امسال مصوب شده است و توسط منطقه یک شهرداری اجرا خواهد شد و ان‌شاءالله سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شهرداری منطقه یک با تأکیدات شهردار همدان و پیگیری‌های صورت گرفته موظف به احداث نماز‌خانه در گنج‌نامه است، البته این منطقه در حال حاضر دارای یک نمازخانه موقت است.

بیاناتی عنوان کرد: نمازخانه‌ای که در گنج‌نامه احداث می‌شود، باید متناسب با ساختار طبیعی این منطقه باشد که در صورت مناسب بودن هوا احداث آن آغاز و برای نیمه اول سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور اجتماعی شهرداری همدان اضافه کرد: مراحل طراحی و جانمایی نمازخانه گنج‌نامه در حدود 250 متر صورت گرفته است، روال کار به این صورت است که در مناطق گردشگری کانکسی به‌عنوان نماز‌خانه قرار داده می‌شود که پس از بررسی و نیازسنجی منطقه نمازخانه دائمی احداث می‌شود.

15 هیئت ویژه بانوان در همدان تشکیل می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه‌های این معاونت برای ماه محرم اظهار کرد: 15 هیئت ویژه بانوان تحت هنوان «‌تجمع زنان عاشوراییان» در روز تاسوعا و عاشورا تشکیل می‌شود و برنامه‌های عزاداری ویژه بانوان را اجرا می‌کنند.

بیاناتی عنوان کرد: هر سال شاهد هستیم در روزهای عاشورا و تاسوعا بانوان تنها به حضور در نزدیکی هیئت‌ها به تماشای برنامه آنها و یا عزاداری فردی اقدام می‌کنند، برای همین جهت نظم‌دهی، هیئت‌های مخصوص بانوان تشکیل شده که کمک‌هایی نیز به آنها شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: مسابقه کتابخوانی با عنوان «حماسه حسینی» در گستره وسیعی ویژه هیئت‌های مذهبی، بانوان و جوانان برگزار می‌شود که نتیجه آن بعد از اربعین اعلام می‌شود.


وی با بیان اینکه فرهنگ‌سرای قرآن رضوان و فرهنگ‌سرای تاریخ و تمدن همدان برنامه‌های ویژه‌ای مناسب این ایام اجرا می‌کنند، اضافه کرد: همچنین امسال بودجه‌ای برای کمک به هیئت‌های حسینی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در آذین‌بندی ویژه محرم؛ همدان تبدیل به یک حسینیه بزرگ شده است، همچنین امسال شهرداری همکاری مستمری برای نصب اقلام تبلیغاتی داشته و هیچ‌گونه هزینه‌ای بر خلاف سال‌های گذشته برای آن دریافت نشده است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۱۰ - ۰۸:۳۵
0
0
با سلام خدمت شما، تابستان ما به گنج نامه رفتیم و به علت شلوغی خیلی زیاد نتونستیم از نمازخ.نه استفاده کنیم
captcha