سوگواره «احلی من‌العسل» ویژه نوجوانان در شهرستان بیجار برگزار شد
کد خبر: 1466713
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

سوگواره «احلی من‌العسل» ویژه نوجوانان در شهرستان بیجار برگزار شد

گروه هنر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» ویژه نوجوانان دیروز، ۱۰ آبان‌ماه در بقعه متبرکه آیت‌‌الله فاضل گروسی شهرستان بیجار خبر داد.

بهمن آقاخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: همایش «احلی‌ من‌‌العسل» با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) در روز هفتم محرم سال جاری مصادف با دهم آبان‌ماه در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: سوگواره «احلی‌من‌العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند «مرگ در نزد تو چگونه است؟ این نوجوان 13 ساله در جواب گفت مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است».

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار یادآورشد: امسال این مراسم باشکوه شنبه، 10 آبان‌ماه (هفتم محرم)  از ساعت 10 با حضور دانش‌آموزان ولایت‌مدار و بسیجی و حسینی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را نهادینه کردن فرهگ ایثار، شهاد و از خودگذشتگی در بین نوجوانان عنون کرد و افزود: با برنامه‌های مختلف تلاش شده است این موضوع را به دانش آموزان انتقال دهیم که در قیام امام حسین(ع) در کنار تمام یارانش، نوجوانانی هم بودند که به جنگ با دشمن رفتند و برای آن‌ها شهادت از عسل شیرین‌تر بود.

آقاخانی عنوان کرد: باید امروز فرهنگ شهادت و ایثار را با همین رویکرد برای نوجوانان و جوانان جلوه دهیم که شهادت از عسل شیرین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه شهید فهمیده و ۳۶ هزار دانش آموز شهید که در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کشور خود دفاع کردند، یادآور شد: امروز از دانش‌آموزان انتظار می‌رود در سنگر علم و معرفت و با بصیرت و ایمان برای این کشور افتخارآفرینی کنند.

captcha