مانعی جهت ساخت نمازخانه‌های مراکز تجاری شیراز نیست/ مساعدت شهرداری با خیران مسجدساز
کد خبر: 1472321
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
حجت‌الاسلام سقاچی:

مانعی جهت ساخت نمازخانه‌های مراکز تجاری شیراز نیست/ مساعدت شهرداری با خیران مسجدساز

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز هیچ مانعی برای ساخت و تجهیز نمازخانه‌های مراکز تجاری شیراز وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 20 آبان در نشست فرهنگی اتاق اصناف این استان با اشاره به نقش و جایگاه نماز در تقویت بنیه فرهنگی و سبک زندگی اسلامی، بر لزوم توسعه و ترویج این فریضه الهی در سطح جامعه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در 28 پارک شیراز به‌صورت منظم نماز جماعت اقامه می‌شود، افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز هیچ مانعی برای ساخت و تجهیز نمازخانه‌های مراکز تجاری شیراز وجود ندارد و شهرداری شیراز همزمان با فعالیت‌های عمرانی گسترده در شهر شیراز از برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ اسلامی غافل نبوده است.
حجت‌الاسلام سقاچی با تأکید بر اینکه در ساخت مجتمع‌های تجاری شیراز حتماً باید بسته فرهنگی از جمله مکان نمازخانه دیده شود؛ افزود: هر فرد خیر مالک زمین که خواستار ساخت مسجد در هر نقطه شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران باشد علاوه بر ارائه رایگان پروانه ساخت و نقشه حتی با نظر شهردار شیراز در برخی از آماده‌سازی‌ها نیز مساعدت‌های لازم با خیر مسجدساز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز از پخش اذان در بیش از هزار نقطه شهر شیراز از طریق سامانه اذان که توسط جوانان متعهد و متخصص بومی تهیه شده است، خبر داد.
وی از مدیران مراکز تجاری شیراز خواست که در راستای وظایف شرعی و اخلاق اسلامی خود بهترین و زیباترین مکان تجاری تحت مدیریت خود را به راه‌اندازی یا تجهیز نمازخانه اختصاص دهند و نزدیکی به مساجد یا حسینیه‌ها نباید مانع از ایجاد نمازخانه برخی از مراکز تجاری شهر باشد.

captcha