عزم جدی جهت مکان‌یابی ساخت نمازخانه در مراکز تجاری شیراز صورت گیرد
کد خبر: 1472324
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

عزم جدی جهت مکان‌یابی ساخت نمازخانه در مراکز تجاری شیراز صورت گیرد

گروه اجتماعی: فرمانده سازمان بسیج اصناف استان فارس گفت: با یک عزم جدی و گروهی باید در جهت مکان‌یابی در مراکزی که امکان ساخت نمازخانه نداشتند و یا تجهیز نمازخانه‌های موجود اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نشست فرهنگی اتاق اصناف مرکز استان فارس امروز، 20 آبان به‌همت بسیج اصناف این استان برگزار شد.
بنایی، فرمانده سازمان بسیج اصناف استان فارس در این نشست با تأکید بر پیگیری مطالبات مردم خداجوی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران گفت: در مکان‌های تجاری شهر به خصوص مراکز تجاری حداقل خواسته مشتریان و حتی خود اصناف پخش اذان و اقامه نماز جماعت است.
وی اضافه کرد: تحقق این خواسته بجای مردمی تکلیف را بر مدیران مرتبط خصوصا مدیران مراکز تجاری سطح شهر سنگین‌تر می‌کند و با یک عزم جدی و گروهی باید در جهت مکان‌یابی در مراکزی که امکان ساخت نمازخانه نداشتند یا تجهیز نمازخانه‌های موجود اقدام کرد.
بنا بر این گزارش، محمد خلیل ترابی، رئیس بسیج اصناف فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه پایه دین اسلام نماز است، گفت: جوانان ولایت‌مدار و مؤمن ما در بدترین شرایط جنگی دوران 8 سال دفاع مقدس از فریضه واجب نماز غافل نبودند و حتی به گواه یادگاران آن دوران چه نماز شب‌هایی در سنگرها خوانده می‌شد و با اعتقادات اسلامی خود جوانمردانه 8 سال جلوی تمامی کشورهای سلطه‌گر و ابرقدرت جهانی ایستادند.
وی با اشاره به اهمیت دو فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر، از مساعدت شهرداری شیراز در احداث نمازخانه‌های تجاری شهر قدردانی کرد و گفت: برخی گلایه‌ها نسبت به عدم همکاری شهرداری از سوی مدیران مراکز تجاری شیراز مطرح شده است که با پیگیری موضوع، شهرداری شیراز آمادگی کامل خود را با هرگونه همکاری جهت ساخت نمازخانه‌ها اعلام کرده است و در این راستا شورای فرهنگی اتاق اصناف مرکز استان فارس بعد نظارتی خود را در این امر مهم و الهی افزایش خواهد داد.

captcha