خدمتگزاری به قرآن چگونه باید در رأس امور قرار گیرد؟
کد خبر: 1473435
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
قاری ملی پاسخ می‌دهد؛

خدمتگزاری به قرآن چگونه باید در رأس امور قرار گیرد؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: جدیدی اظهار کرد: اگر باور داشته باشیم که قرآن کریم راهنمای ترسیم شده حضرت حق برای زندگی بشر است، قطعاً مساعی و کار ما در مسیر خدمت به قرآن قرار می‌گیرد.

مجید جدیدی، قاری ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در پاسخ به این سؤال که فضاسازی قرآنی و الگوسازی کلام وحی در جامعه نیازمند چیست؟، گفت: برای اینکه امری در یک جامعه نهادینه شده و به تثبیت برسد به مدیریت فرهنگی، امکانات و سرمایه‌گذاری متناسب با آن هدف نیازمند هستیم.

مدیران فرهنگی در باور و لمس الگوسازی کلام وحی پیشتاز باشند

وی بیان کرد: در راستای فضاسازی قرآنی و الگوسازی کلام وحی در جامعه نیز در وهله اول باید ضرورت‌ها و لزوم حضور قرآن در زندگی برای آحاد جامعه تبیین شده و اینکه تصمیم‌گیران و مدیران فرهنگی ما در باور و لمس این ضرورت پیشتاز باشند.

جدیدی اظهار کرد: لزوم دقت در برنامه‌ریزی‌ها، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌ها و صبر در سختی‌ها و کاستی‌ها یک اصل برای حصول موفقیت در فضاسازی قرآنی ست.

قاری ملی قرآن ادامه داد: اجتناب جدی از امور و برنامه‌های سطحی و صرفاً تبلیغی و فانتزی نیز متضمن اقبال جامعه و مردم به برنامه‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که خدمت‌گزاری به قرآن چگونه باید در رأس امور قرآنی قرار گیرد؟، افزود: اگر باور داشته باشیم که قرآن کریم راهنمای ترسیم شده حضرت حق برای زندگی بشر است؛ قطعاً مساعی و کار ما در مسیر خدمت به قرآن قرار می‌گیرد؛ بنابراین مهم رسیدن به این باور است که اگر محقق شد رنگ و بوی زندگی‌ها و فعل ما قرآنی می‌شود.

نقش رسانه در فضا سازی قرآنی

جدیدی با اشاره به نقش رسانه در فضاسازی قرآنی، بیان کرد: رسانه ابزاری لازم و در خط مقدم این فرهنگسازی قرار دارد که با تدبیر و تلاش مبتنی بر دانش می‌تواند به‌عنوان مؤثرترین ابزار برای تأمین این هدف به‌شمار آید.

قاری برجسته استان در ادامه با اشاره به برخی اثرات و برکات حاصل از فضاسازی قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: اگر قرآن و دستورات آن در جامعه‌ای بروز و ظهور نداشته باشد که دیگر اسلامی نیست، ولو نام آن به ظاهر اسلامی باشد؛ لذا رعایت حریم قرآن کریم که همان عمل به آن است متضمن آرامش، امنیت و ترویج خوبی‌ها و در نهایت سعادت یک جامعه است.

اهمیت فضاسازی قرآنی در جامعه

قاری ملی قرآن در پایان در تشریح اهمیت فضاسازی قرآنی و اینکه این فضاسازی در اقدامات فرهنگی چگونه باید بروز پیدا کند؟، تصریح کرد: همانگونه که در پاسخ به سؤالات قبل نیز اشاره شد برای تحقق این مهم باید از امور سطحی و صرفاً تبلیغی دوری کرد؛ لذا لزومی ندارد حتماً برنامه‌ها آرم قرآنی داشته باشد؛ بلکه مهم پرداختن به مفاهیم و راهنمایی‌های قرآن است و حال با این پیش فرض لازم است تا تصمیم‌گیران فرهنگی با دقت در برنامه‌های خود میزان تطابق، نزدیکی و یا دور بودن از قرآن کریم را سنجیده و در قرآنی‌تر شدن آن همت گمارند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۱ - ۱۶:۳۰
0
1
عالی بود کاش بتوانیم خدمتگزار قرآن باشیم
ممنون از استان مرکزی بخاطر تهیه این خبر ارزشمند
captcha