مبانی اخلاق بر اساس آموز‌های قرآن به دروس تحصيلی پاكستان افزوده می‌شود
کد خبر: 1490932
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۱

مبانی اخلاق بر اساس آموز‌های قرآن به دروس تحصيلی پاكستان افزوده می‌شود

گروه بين‌الملل: مبانی اخلاق بر اساس آموزه‌های اسلام و قرآن كريم بخشی از دروس دانش‌آموزان پاكستانی در برنامه‌ريزی جديد سال تحصيلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)به نقل ازpeninsula، در برنامه‌ريزی جديد سال تحصيلی مدارس پاكستان كه با پنج رويكرد تدريس آموزه‌های قرآنی، آشنايی با قوانين حدود، معرفی زندگی‌نامه حضرت محمد(ص) و آموزه‌های دين مبين اسلام تنظيم می‌شود، اصول و مبانی اخلاق بر اساس آموز‌ه‌های اسلام و قرآن كريم بخشی از دروس دانش‌آموزان از پايه سوم تا دوازدهم خواهد شد.
وزارت آموزش و پرورش پاكستان در اين باره گفت:برنامه‌ريزی جديد سال تحصيلی مدارس پاكستان، مطالعات اسلامی را در طيف گسترده‌ای مثل حقوق بشر، تساوی، اصلاح و تربيت، پاكيزكی، صبر، برادری،حقيقت، اعتماد، احترام، عفاف و با هدف آموزش صحيح آموزه‌های اسلام ناب به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.
ورازت آموزش و پرورش پاكستان همچنين اعلام كرد:در برنامه‌ريزی جديد، دانش‌آموزان با مفهوم واقعی جهاد اسلامی با نگرش به آيات قرآن كريم آشنا می‌شوند.
اين وزارت افزود:در اين برنامه‌ريزی بر آموزش قرآن كريم از مقاطع ابتدايی تأكيد شده است.
يادآوری می‌شود، «شوكت عزيز»، نخست وزير پاكستان نيز از تغييرات جديد در برنامه‌ريزی سال تحصيلی حمايت كرد. پرويز مشرف»، رييس جمهور پاكستان نيز در جلسه‌ای با حضور وزير آموزش و پرورش فدرال و وزير آموزش و پرورش ايالتی ضمن حمايت از اين طرح، بر تدريس اصول اسلامی در كنار آموزش علوم مدرن در مدارس تأكيد كرد.
captcha