اهمیت ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف نشر علم است
کد خبر: 1867
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

اهمیت ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف نشر علم است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک با بیان اینکه طبق روایت پیامبر(ص) ثواب نشر علم، تربیت فرزند صالح و چاپ کردن قرآن‌کریم بر ساخت مسجد برتری دارد، اظهار کرد: ثواب ساخت خوابگاه دانشجویی در ردیف پاداش نشر علم است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، ملا احمد حمد جاشویی، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک ظهر امروز پنجم آبان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: پیامبراکرم(ص)در روایتی می‌فرمایند که اعمالی همچون علمی که مومن نشر کند، فرزند صالحی که از خود به جا بگذارد، مسجدی که بنا کند، خانه‌ای که برای در راه مانده بنا کند، نهر آبی که جاری کند و صدقه‌ای که از مال خودش بدهد، اعمالی هستند که مومن بعد از مرگش به حسنات و ثوابش اضافه می‌شود.



وی با اشاره به اینکه کمک به نشر علم پاداشی همانند با ثواب نشر علم دارد، بیان کرد: وقتی یک عالم، علم خود را نشر دهد مسبب تربیت انسان‌های مومن و موحد می‌شود این شاگردان راه استاد خود را در هت اموزه‌های دین ادامه می‌دهند.



امام‌‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک در این خصوص گفت: مثلا کسی که هزینه تحصیلی یک دانشجو یا دانش‌آموزی را متقبل شود، در ثواب همه کارهای خیری که آن محصل انجام می‌دهد، شریک است.



ملا حمدجاشویی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، مدرسه علوم دینی حائز اهمیت و ثواب دارد، تصریح کرد: تربیت فرزند صالح جزئی از باقیات‌الصالحات و دارای ثواب‌های زیاد است.



وی درپایان خاطرنشان کرد: در زمان صدر اسلام دانشگاه و مدرسه به این شکل سیستماتیک نبوده است که کسی بخواهد خوابگاه بسازد اما امروز این نیاز احساس می‌شود و ساخت خوابگاه و دیگر مراکز آموزشی و تحصیلی ثواب خانه برای در راه‌ماندگان را دارد.


captcha