آغاز هفدهمين هفته آشنايی با اسلام در بريتانيا
کد خبر: 2023662
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰

آغاز هفدهمين هفته آشنايی با اسلام در بريتانيا

گروه بين‌الملل: هفدهمين هفته آشنايی با اسلام از امروز، دوشنبه 10 آبان ماه، با موضوع «انسانيت مشترك» بر اساس آيه سيزدهم سوره حجرات در شهرهای مختلف بريتانيا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «IAW»، هفته آشنايی با اسلام بريتانيا كه آبان ماه هر سال در شهرهای مختلف اين كشور برگزار می‌شود، امسال برنامه‌های خود را با محوريت آيه سيزدهم سوره حجرات «اى مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره‏ها و قبيله‏ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد؛ گرامى‏ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست؛ خداوند دانا و آگاه است» دنبال خواهد كرد.
همچنين به مناسبت تقارن اين هفته با ايام حج برخی از برنامه‌های هفته آشنايی با اسلام بريتانيا به بررسی مسائل مربوط به حج اختصاص خواهد يافت.
كارگاه آموزشی هنر اسلامی، مجالس سخنرانی با موضوعات سفرهای حضرت ابراهيم(ع)، معنای اسلام، اسلام‌هراسی و ديگر موضوعات اسلامی، نمايش فيلم سفر به مكه، جلسات پرسش‌ و پاسخ با موضوعات اسلامی، نماز جماعت، سمينار علم نجوم در اسلام و بازديد از مساجد از ديگر برنامه‌های اين هفته خواهد بود.
هفته آشنايی با اسلام يك رويداد سالانه است كه پاييز هر سال با هدف از بين‌ بردن تصورات نادرست در مورد اسلام، گرد هم آوردن پيروان اديان و گسترش شناخت و همكاری ميان آنان برگزار می‌شود.
هفدهمين دوره هفته آشنايی با اسلام بريتانيا روز يكشنبه، 16 آبان ماه، به كار خود پايان خواهد داد.
captcha