برپايی مسابقات قرآن كريم سال‌ جاری اوقاف با همكاری مجمع اساتيد قرآن
کد خبر: 2324302
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰

برپايی مسابقات قرآن كريم سال‌ جاری اوقاف با همكاری مجمع اساتيد قرآن

مدير بنياد قرآن استان همدان، 23 ارديبهشت‌ماه، گفت: امسال مسابقات استانی قرآن كريم اداره اوقاف با همكاری مجمع اساتيد و قاريان قرآن استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از اداره اوقاف و امور خيريه استان همدان، جواد صديق، مدير بنياد قرآن استان همدان، 23 ارديبهشت‌ماه، گفت: امسال مسابقات استانی قرآن كريم اداره اوقاف با همكاری مجمع اساتيد و قاريان قرآن استان برگزار می‌شود.
وی اظهار كرد: همايش مجمع اساتيد و قاريان و حافظان ممتاز استان همدان با حضور قاريان بين‌المللی در مناسبت‌های مختلف و طی سال جاری برگزار خواهد ‌شد.
صديق افزود: برگزاری 20 دوره كلاس‌های روخوانی، 12 دوره تجديد، 12 دوره حفظ، 14 مفاهيم به همراه برگزاری كلاس‌های نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه روزهای پنج‌شنبه هر هفته در بنياد قرآن برپا می‌شود.
مدير بنياد قرآن استان همدان خاطرنشان كرد: برگزاری كلاس‌های هفتگی تفسير قرآن كريم، اخذ آزمون و اعطای گواهينامه به فارغ‌التحصيلان دوره‌های آموزشی، همكاری با ادارات و نهادها از نظر تأمين قاری، داور و مجری مسابقات در برنامه‌های اجرايی در سال جاری است.
وی بيان كرد: همكاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماينده مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی در غرب كشور در زمينه حمايت از جلسات قرآنی، پرداخت وام قرض‌الحسنه به اعضای بنياد قرآن و متقاضيان اعضای جلسات قرآن استان و مديريت سايت بنياد قرآن در مورد انعكاس خبرها و پاسخ‌ به پرسش‌ها از ديگر برنامه‌های اجرايی بنياد قرآن در سال جاری است.
صديق ادامه داد: برگزاری مجمع عمومی بنياد قرآن در ماه رجب و جلسات هيئت امنای بنياد قرآن به صورت مستمر، برگزاری مراسم ترتيل‌خوانی در ماه مبارك رمضان در نقاط پيشنهادی شورای قرآن استان و مساجد با پيگيری‌ مصوبات شورای قرآن استان، همكاری با اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهيم قرآن كريم در سال جاری اجرا می‌شود.
مدير بنياد قرآن استان همدان تصريح كرد: همچنين همكاری با اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپايی نمايشگاه علوم قرآنی، همكاری با اداره‌كل اوقاف و امور خيريه در برپايی مسابقات استانی قرآن كريم در رشته قرائت و حفظ و همكاری با نهادهای قرآنی سراسر كشور در برگزاری مسابقات قرآنی مؤسسات قرآنی احسن‌الحديث از ديگر برنامه‌های اجرايی در سال جاری است.
وی در پايان گفت: اميد است با اجرای اين برنامه‌ها بتوانيم آموزش قرآن و اجرای آن را در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ارائه كرده و جوانان را با مفاهيم قرآنی بيش از پيش آشنا كنيم.
captcha