تبليغ دين در شبكه‌های اجتماعی می‌تواند بالضروره مفيد واقع شود
کد خبر: 2446952
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

تبليغ دين در شبكه‌های اجتماعی می‌تواند بالضروره مفيد واقع شود

گروه فضای مجازی: عضو كميسيون فرهنگی مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تبليغ دين در فيس‌بوك، تويتر و شبكه‌های اجتماعی ديگر می‌تواند بالضروره مفيد واقع شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی دفترتبليغات اسلامی، سعيد خزايی در سلسله نشست‌های «آينده پژوهشی و چشم‌اندازهای تبليغات دينی در آينده، غفلت از فضاهای مجازی و اينترنت را موجب رشد و گسترش فضای ضد دينی در اين محيط و نوعی فرصت‌سوزی دانست و گفت: تبليغ دين درعرصه‌های مجازی همچون فيس بوك، تويتر و شبكه‌های اجتماعی ديگر می‌تواند بالضروره مفيد واقع شود و متخصصين دينی در اين فضاها هزاران شبهه را پاسخگو باشند.
وی افزود: كسانی كه دارای علم دينی بوده و توانايی تبليغ در عرصه‌های مختلف را دارند، نبايد از فضاهای موجود اينترنت و شبكه‌های اجتماعی غفلت داشته باشند و رساندن پيام دين با ابزارهای به روز يكی از راه‌های بهره‌برداری صحيح از امكانات موجود است.
رئيس مركز آينده‌پژوهی دانشگاه صنعتی مالك اشتر در ادامه با بيان اينكه علوم دانش بنيان راه گشاست، تصريح كرد: جامعه دانش‌بنيان بايد تبليغ و دانش بنيان را در خود ايجاد نمايد و بهره‌گيری از دانش‌های روز برای بسط و گسترش تبليغ استفاده كند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بيش از يك و نيم ميليارد نفر به اينترنت وصل هستند و با توجه به اينكه در آينده مردم به ويژه غربی‌ها باورهای‌شان را از رسانه‌ها می‌گيرند، وظايف ما تا حدودی مشخص می‌‌شود.
خزايی در بخش ديگر سخنان خود خاطرنشان كرد: طلاب و روحانيون به دو دليل بايد به مسأله آينده‌پژوهی اهميت ويژه‌ای را بدهند، اول آنكه خلق چشم انداز‌های مهم و الهام‌بخش و ابلاغ رسالت الهی برای مردم روی زمين و دوم آنكه تفكر سياسی دينی خود را در فضاهای ارتباطی جهان گسترش دهيم.
captcha