«نور هدایت» دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ طرحی برای ترویج حفظ قرآن
کد خبر: 2611637
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

«نور هدایت» دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ طرحی برای ترویج حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح «نور هدایت» ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با محوریت حفظ قرآن کریم از ۱۰ آذر تا ۱۵ دی برای سومین سال پیاپی اجرا می‌شود.

محمد سهرابی، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: آزمون حفظ قرآن کریم در رشته‌های 1 جزء، 2 جزء، 2 جزء به بالا، 4 جزء بالاتر و به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این آزمون ویژه دانشجویان دختر و پسر تدوین شده است و دانشجویان سال اولی که در ترم یک تحصیلی حضور دارند در آزمون حفظ یک جزء قرآن کریم شرکت می‌کنند. افراد حافظ دو جزء به بالاتر نیز با شرایط تعیین شده در اردوی مشهد حضور خواهند یافت. بر اساس مقررات دانشگاه دانشجویان در طول سال تحصیلی خود یکبار به مشهد اعزام خواهند شد، اما دانشجویانی که به ازای هر ترم دو جزء از قرآن کریم را حافظ باشند می‌توانند بار دیگر در اردوی مشهد حاضر شوند.

سهرابی بیان کرد: دانشجویان متقاضی شرکت در آزمون حفظ قرآن کریم از 10 آذر تا 15 دی فرصت دارند با تعیین تاریخ و جزء حفظ شده در آزمون حضور یابند.

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: سال اول اجرای طرح 150 دانشجو موفق شدند و در سال نیز 63 دانشجو به آنها اضافه شد و پس از برگزاری آزمون آینده، تعداد حافظان این دانشگاه اعلام می‌شود.

captcha