دانشگاه‌ها مظهر فعالیت‌های فرهنگی باشند
کد خبر: 2612954
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
معاون استانداری همدان:

دانشگاه‌ها مظهر فعالیت‌های فرهنگی باشند

گروه اجتماعی: با توجه به اینکه عمده جوانان در سنین ازدواج در دانشگاه‌ها هستند، این مراکز باید نماد و مظهر فعالیت‌های فرهنگی و مروج امر ازدواج بوده و ورود بیشتری در این امر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمد‌‌ابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان شنبه، 8 آذر در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: 28 هزار وام ازدواج در هفت ماهه سال جاری در استان پرداخت شده این در حالیست که سال گذشته 21 هزار وام در استان پرداخت شده که امیدواریم تا پایان سال به دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون هر کاری به مردم واگذار کرده‌ایم موفقیت‌آمیز بوده و کارهای دولتی جز هزینه نتیجه‌ای در‌ پی نداشته و همچنین توفیق آن چنانی در اجرا حاصل نشده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان بیان کرد: برای نتیجه گرفتن در امر ازدواج، باید مردم در قالب مجمع خیران و سمن‌ها ورود پیدا کرده و در رفع مشکلات دخیل شوند و جوانان را به‌طور مؤثرتری هدایت کنند.

الهی‌تبار با اشاره به حداقل‌سازی توقعات در سطح جامعه، اظهار کرد: در جامعه امروزی باید سطح توقعات جوانان را کاهش داده و سبک زندگی اسلامی ایرانی را برای آنان تعریف کنیم.

وی در ادامه از تأسیس دبیرخانه فرهنگی در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت مبحث حوزه فرهنگی و ضرورت‌ها در قالب منشور فرهنگی استان، موضوعات براساس نیاز سنجی از جمله ازدواج، اشتغال، سبک زندگی، ایثار و حقوق شهروندی احصا‌ شده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان ابراز کرد: کارهای مطالعاتی و محتوایی به‌صورت غنی با در برگرفتن فقه و دین و همچنین گفته‌های بزرگان می‌تواند بسیار راهگشا هستند.

وی در پایان بسیج را پیوند با ولایت، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، ایمان، شهادت‌طلبی، زهد و قناعت، تواضع و صمیمیت، شجاعت و دلاوری، نیایش و خودسازی و علم و آگاهی دانست و اظهار کرد: برای دوام جامعه باید تفکر بسیجی باید به شکل غنی ساری و جاری شود.

captcha