تنش‌زدایی‌های مذهبی از راه‌های مقابله با دشمنان ایران است
کد خبر: 2632838
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
امام جمعه میاندوآب:

تنش‌زدایی‌های مذهبی از راه‌های مقابله با دشمنان ایران است

گروه سیاسی: امام‌ جمعه میاندوآب تنش‌زدایی‌های مذهبی، قومی و طایفه‌ای و تکیه به فرهنگ اصیل دینی را از راه‌های مقابله با دشمنان اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌السلام حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب روز گذشته، 5 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: تنش‌زدایی‌های مذهبی، قومی و قبیله‌ای بین مردم و تکیه به فرهنگ اصیل دین اسلام از راه‌هایی است که می‌توان به‌وسیله آن ‌با دشمنان ایران و اسلام مقابله کرد.

وی با اشاره به آیه 105 سوره مائده، ادامه داد: استعمارگران بیش از آن که خواهان گرفتن خاک ایران باشند خواهان از بین بردن استقلال فرهنگی و دینی ایران و ایرانیان هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان لزوم وجود دوست نیکو در زندگی، افزود: دوستی یکی از نیازهای طبیعی هر فرد است ولی در دین اسلام و روایات اهل بیت(ع) ویژگی‌هایی برای دوست بیان شده است که بهتر است در گزینش دوست مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: دین اسلام‌دوستی با انسان‌های نادان، مردم شرور و ناپاک، قاطع رحم، دروغ‌گو، خسیس و سخن‌چین را نا صحیح بیان کرده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده‌ اظهار کرد: ویژگی‌های یک دوست خوب داشتن ایمان و صلاحیت است در روایات نیز عقل و دانایی دوست تاکیدات فراوان شده است.

وی با بیان بیان اینکه حماسه‌آفرینی مردم در9 دی 88 بی‌نظیر بود، افزود: در بعد از ظهر9 دی‌ماه سال 88 مردم زیادی برای حمایت از دین و کشور خود به خیابان‌ها آمدند زیرا همگی آنان نظام انقلابی کشور خویش را در خطر دیده بودند.

امام‌جمعه میاندوآب‌ گفت: آمریکا و دیگر دولت‌های غربی به وسیله این حماسه آفرینی متوجه ایمان دینی مردم ایران شدند و دانستند که ملت شریف ایران پشتوانه همیشگی ولی‌ فقیه و دین اسلام است.

captcha