شهدا جز لقای پروردگار چیز دیگری در سر نداشتند
کد خبر: 2663141
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

شهدا جز لقای پروردگار چیز دیگری در سر نداشتند

گروه خبرنگاران نبأ/ حمیدرضا گل‌محمدی: رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در یادواره ۱۳ شهید روستای باقرتنکه شهرستان بابلسر گفت: شهدا جز لقای پروردگار چیز دیگری در سر نداشتند چرا‌که شهدا ربانی شده و به اوج اخلاص و دلبستگی به خدای خویش رسیده‌ بودند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، یادواره ۱۳ شهید روستای باقرتنکه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان و مردم ولایت‌مدار و شهید‌پرور این روستا و روستا‌های اطراف برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت کلام الله مجید و پخش نماهنگی از شهدای این روستا، سیدمجتبی حبیبی، مداح برجسته اهل بیت(ع) به مداحی در وصف شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای کربلا پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین مختاری، رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیات و احایث درباره شهدا و مقام شامخ آنان سخن گفت.

مختاری بیان کرد: کسانی که در راه خدا گام برمی‌دارند از جان و مال و خونشان می‌گذرند، در برابر مؤمنان خاضع و فروتن، در برابر کفار سرسخت و سازش‌ناپذیر و غیور و نستوه هستند و در راه خدا فی سبیل‌الله جهاد و مبارزه می‌کنند و در این جهاد و مبارزه خستگی‌ناپذیر هستند و هر‌زمان تشخیص دهند به جبهه می‌روند و از هیچ‌چیز دریغ نمی‌ورزند.

مختاری با اشاره به کلام امام خمینی(ره) از صدور انقلاب به خارج از مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی علیرغم هجمه دشمنان و استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ایران تأثیرات به‌سزایی بر جامعه جهانی داشته است.

رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان یادآور شد: به‌طور مثال می‌توان اشاره کرد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اندونزی بیشتر از 30 شیعه زندگی نمی کردند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعیان در این کشور به بیش از دومیلون نفر رسیده‌اند.

captcha