برگزاری دوره آموزش‌های «اقتصاد مقاومتی» در کردستان
کد خبر: 2681955
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

برگزاری دوره آموزش‌های «اقتصاد مقاومتی» در کردستان

گروه اجتماعی: مسئول مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان از ارائه آموزش‌های اقتصاد مقاومتی به مرزنشینان استان خبر داد.

حبیب‌الله جلیلی، مسئول مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بیشترین تلاش صورت بگیرد و با کمک ملت و مسئولان، فرمان مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن فشارهاست که در شرایط کنونی مردم می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در عملیاتی ‌شدن اقتصاد مقاومتی در کشورمان را داشته باشند.
جلیلی بیان کرد: در اجرایی‌ شدن اقتصاد مقاومتی، اقتصادی باید انتخاب شود که مقاوم بوده و بتواند سد محکمی در برابر توطئه‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان باشد.
وی اعلام کرد: بسیج سازندگی استان کردستان هم خود را موظف به اجرایی کردن دستورات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی می‌داند و در همین راستا آموزش‌هایی را در دستور کار قرار داده است.
مسئول مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان عنوان کرد: بسیج سازندگی کردستان 172 نفر از مرزنشینان کردستانی را توسط کارشناسان و متخصصان خود آموزش داده است.
وی افزود: در یک حرکت نمادین و جهادی و در راستای تحقق‌ بخشیدن به شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با هدف مهاجرت معکوس و اشتغال جوانان روستا، کارشناسان و متخصصان سازمان بسیج سازندگی کردستان آموزش به مردم روستای «حاج‌ممدان» یکی از روستاهای دورافتاده شهرستان سقز در نزدیکی مرز عراق را در دستور کار قرار دادند.
جلیلی بیان کرد: این حرکت جهادی که توسط اهالی همان روستا به روستاهای اطراف نیز اطلاع‌رسانی شده بود، موجی از درخواست متقاضیان را برای شرکت در کلاس‌های آموزشی فراهم آورده بود.
وی افزود: در این اقدام که به مدت یک هفته ادامه داشت کارشناسان سازمان بسیج سازندگی استان با شرکت در نمازهای جمعه و جماعت و سخنرانی‌های بعد از خطبه و بین‌الصلاتین اقدام به تبیین جایگاه مردم در اقتصاد مقاومتی و نحوه حمایت بسیج سازندگی از متقاضیان دریافت تسهیلات در طرح‌های اقتصاد مقاومتی کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت 172 نفر از اهالی روستای حاج‌ممدان و روستاهای اطراف در کلاس‌های پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دام سبک و سنگین، اصلاح و احداث باغات، ایجاد استخرهای دومنظوره پرورش ماهی، پرورش مرغ بومی و ایجاد کارگاه‌های تولید کود ورمی‌کمپوست شرکت کردند.
مسئول مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کردستان یادآور شد: برای افراد شرکت‌کننده در این کلاس‌ها با همکاری مرکز جهاد دانشگاهی استان گواهی آموزش صادر می‌شود.

captcha