جوانان غرب به سرنوشت گالیله‌سوزان دچار نشوند/ غرب راه شناخت را بر جوانانش می‌بندد
کد خبر: 2772405
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با جوانان آمریکای لاتین؛

جوانان غرب به سرنوشت گالیله‌سوزان دچار نشوند/ غرب راه شناخت را بر جوانانش می‌بندد

کانون خبرنگاران نبأ/امیرمحسن سلطان احمدی: آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: امروز غرب کج‌راهه می‌رود و راه شناخت حقیقت را بر جوانان خود می‌بندد، اگر جوانان غرب نتوانند حقیقت را آزادانه بشناسند، به همان سرنوشت تلخ گذشتگانی که دیروز گالیله‌سوزی و امروز اهانت به ساحت پیامبر(ص)را به پا کردند، دچار می‌شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، جمعی از اساتید و زبان‌آموزان مؤسسه فرهنگی، هنری اندیشه شرق، وابسته به جامعة‌المصطفی به همراه ۷۰ نفر از فعالان و نخبگان مراکز اسلامی کشورهای مختلف آمریکای لاتین با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

بنا‌بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در این دیدار، به موضوع انسان‌شناسی از منظر اسلام پرداخت و اظهار کرد: اسلام همان‌گونه که جهان را معرفی کرده و وظیفه انسان در قبال جهان را جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی ذکر کرده است، انسان را نیز معرفی و وظایف انسان در قبال خود را ذکر کرده است.

وی ادامه داد: آنچه درباره جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی مطرح است، درباره هویت ما نیز مطرح است تا خود را به درستی بشناسیم؛ گرچه این سه عنصر محوری هدف همه علوم دانشگاهی است، اما تا رابطه این سه محور با انسان و انسان‌شناسی سامان نپذیرد، امور دیگر نیز سامان نخواهد پذیرفت.

این مرجع تقلید مراقبت دائم از هوای نفس را امری ضروری دانست و ضمن توصیه به این امر، اظهار کرد: در درون ما دستگاه عمیقی است که اگر به بی‌راهه نرفت بهترین دوست ما و اگر خدای نکرده به بی‌راهه رفت بدترین دشمن ما خواهد بود. در واقع دشمن درونی ما، از هر دشمن بیرونی خطرناک‌تر است یعنی به هیچ‌عنوان نمی‌توان با غرور و خودخواهی و دیگر هواهای نفسانی کنار آمد؛ هدف دائم دشمن درونی این است که در ابتدا از ما دین و عقیده و سپس آبرو و شرافت را بگیرد.

جوادی آملی یادآور شد: راه مبارزه با دشمن درونی انسان را انبیا به ما نشان داده‌اند که اگر بتوانیم دشمن درونی خود را تحت رهبری انبیا و عقل، کنترل کنیم و نفس اماره را به نفس لوامه تبدیل کنیم انسان از هر فرشته‌ای بالاتر خواهد بود.

وی جوانان مسلمان آمریکای لاتین را به انس بیشتر با قرآن کریم توصیه و بیان کرد: هر چه می‌توانید بیشتر با قرآن و با کسانی که قرآن ناطق‌اند، یعنی ائمه(ع) آشنا شوید و قرآن را از منظر آنان بفهمید و تا مطلبی را کاملا نفهمیدید از آن عبور نکنید و به آنچه فهمیدید عمل کنید و بدانید اگر این راه را طی کنید ، طبق وعده خدا آنچه نمی‌دانید به شما از طرف خداوند اعطا خواهد شد.

آملی با انتقاد از رویکرد غرب در قبال اسلام و مسلمانان، اذعان کرد: امروز غرب هم خود کج راهه می‌رود و هم مردمان و جوانان خود را به کج راهه می‌برد و راه شناخت حقیقت را بر آنان می‌بندد، اگر جوانان غرب نتوانند خود و حقیقت وجود خود را آزادانه و درست بشناسند به همان سرنوشت تلخ گذشتگان خود دچار خواهند شد، گذشتگانی که دیروز گالیله سوزی و جنگ‌های جهانی اول و دوم را به پا کردند و امروز نیز قرآن سوزی‌ها و اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را مرتکب می‌شوند.

captcha