شهرداری شیراز به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی جهان درآمد
کد خبر: 2917855
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

شهرداری شیراز به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی جهان درآمد

گروه اجتماعی: مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز از عضویت این شهرداری در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز، هاشم مظاهری‌زاده با تأکید بر اهمیت نقش دیپلماسی شهری در توسعه شهر و جذب گردشگر، گفت: امروزه شهرها با ایفای نقش فراملی خود در زمینه‌های مختلف و حضور در سازمان‌های بین‌المللی و در راستای فعالیت‌های خود، دیپلماسی شهری را به عنوان یک ضرورت پایه‌ریزی کرده‌اند.
وی با اشاره به جایگاه شیراز در ابعاد ملی و بین‌المللی، اظهار کرد: شیراز، شهری با داشته‌های مذهبی، فرهنگی و علمی است که حضور آن در سازمان‌های بین‌المللی، فرصتی برای معرفی و عرضه آن‌ها به تمام جهان است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: شیراز را نه تنها به عنوان یک شهر مهم در ایران بلکه به عنوان یک شهر شاخص مذهبی باید به جهان معرفی کنیم.
مظاهری‌زاده از عضویت شهرداری شیراز در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان خبر داد و گفت: تبادل دانش و تجربه در خصوص حفظ ابنیه تاریخی و چگونگی معرفی و استفاده از این ظرفیت از جمله دستاوردهای این عضویت است.
وی ادامه داد: این اتحادیه، مهم‌ترین سازمان بین‌المللی حکومت‌های محلی برای میراث تاریخی شهرها بوده که هدف آن، حفظ این میراث و آگاه‌سازی برای حفظ هویت تاریخی شهرها است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز این عضویت را یک فرصت گرانبها برای شیراز دانست و خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان‌های مختلف بین‌المللی آغاز راهی است که برای به نتیجه رسیدن، نیازمند حمایت و همراهی تمام دستگاه‌ها است.
مظاهری‌زاده با بیان اینکه با عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی، بسترسازی اولیه صورت گرفته است، ادامه داد: این عضویت، عرصه همکاری را در زمینه‌های تخصصی به وجود آورده که برای بهره‌گیری از آن، همه باید همکاری کنند.
وی با اشاره به برگزاری همایش دوسالانه این اتحادیه گفت: شیراز این قابلیت و ظرفیت را دارد که در سال 2017 میزبانی این نشست را بر عهده بگیرد.
وی با اشاره به اینکه فعال در عرصه دیپلماسی شهری از طریق اینگونه عضویت‌ها محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی فرصت و بستر لازم برای شکوفایی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های شیراز را فراهم کرده و باعث می‌شود مسئولان و مدیران، تعهد و الزام بیشتری برای انجام کارها در خود احساس کنند.
لازم به ذکر است، اتحادیه شهرهای تاریخی در سال 1987 در شهر کیوتو ژاپن بنیان گذاری شده که دبیرخانه آن نیز  در همان شهر است و در حال حاضر 104 شهر از 61 کشور جهان عضو آن هستند.

captcha