رساندن پیام دینی حضرت محمد (ص) به جهان رسالت حوزه‌‌های علمیه است
کد خبر: 2922412
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
‌جمالی:

رساندن پیام دینی حضرت محمد (ص) به جهان رسالت حوزه‌‌های علمیه است

گروه اندیشه: مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار کرد: رسالت حوزه‌های علمیه در سراسر کشور همان رسالت نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص) به منظور رساندن پیام دینی به سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: رسالت حوزه‌های علمیه در سراسر کشور همان رسالت نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به منظور رساندن پیام دینی به سراسر جهان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) بنیانگذار حوزه علمیه در شهر مقدس قم بود، تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمودند« حضرت معصومه (س) یک عالمه غیر معلمه ای هستند و او علم لدونی دارد» و این علوم مستقیما بر قلب مبارک ایشان نازل شده است.

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) در ترویج اسلام ناب محمدی (ص) نقش به سزا و تعیین کننده ای داشته اند و ما باید امروزه در جامعه سرمایه گذاری کنیم که بانوان کشور اسلامیمان در حوزه فرهنگ دینی فعالیت کنند و کانون خانواده به عنوان بهترین مرکز نشر و ترویج معارف اسلامی و اهل بیتی جهت رشد انسان ها است.

تمدید ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا 20 اسفندماه

وی در ادامه با اعلام خبر تمدید ثبت نام سراسری حوزه های علمیه خواهران افزود: خواهران علاقه‌مند به حوزه‌های علمیه که در زمان فراخوان ثبت نام نتوانستند نام‌نویسی کنند می توانند تا تاریخ 20 اسفند ماه امسال جهت ثبت نام اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام جمالی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در مقطع کارشناسی «سطح دو» دارای هشت مدرسه علمیه خواهران می‌باشد، که در شهرهای برازجان، گناوه، اهرم، خورموج، کنگان، جم و عسلویه فعال هستند و داوطلبان می‌توانند با مراجعه حضوری به این مدارس و یا از طریق سایت مدیریت حوزه علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir اقدام به ثبت‌ نام کنند.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام دوره، مدرک معتبر و رسمی وزارت علوم و فناوری، از طرف مدیریت حوزه علمیه به خواهران ارائه می‌گردد.

این استاد حوزه علمیه گفت: پذیرش طلاب در مدرسه علمیه شهر عسلویه، از مقطع سیکل و سایر مدارس علمیه خواهران استان از مقطع دیپلم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام جمالی تصریح کرد: طلاب سطح دو «کارشناسی» نیز می‌توانند جهت ادامه تحصیل در سطح سه «کارشناسی ارشد»، در مدرسه معصومیه بوشهر، اقدام به ثبت‌نام نمایند.

فعالیت مشاوره ای 80 نفر از بانوان مبلغه در مدارس بوشهر

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر عنوان کرد: 80 نفر از بانوان مبلغه ما در مدارس آموزش و پرورش بوشهر به عنوان مشاور مشغول به فعالیتند و این فعالیت مشاوره ای موجب شده است که بوشهر در بین استان ها مقام اول در امر مشاوره را در کشور کسب کند.

وی در پایان یادآور شد: نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان بوشهر و پاسداشت شهدای روحانی زن کشور، دوازدهم اسفندماه به همت پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون الزهرا(س)  و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین برادران و با مداحی غلامرضا ابراهیمی در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر برگزار شد.

captcha