دانشجویان نقشی محوری در بصیرت‌افزایی جامعه دارند
کد خبر: 2957674
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

دانشجویان نقشی محوری در بصیرت‌افزایی جامعه دارند

گروه اجتماعی: دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد ‌سیستان و بلوچستان گفت: نقشی که جوانان و دانشجویان در پیشبرد اهداف اسلام و بصیرت‌افزایی در جامعه دارند نقشی بسیار مهم و محوری است زیرا قشری جویای علم و فعال در متن جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سید محمدرضا حسینی طباطبایی، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان روز گذشته، 18 اسفندماه در مراسم تجدید میثاق با شهدای گمنام که به مناسبت دهه فاطمیه در زاهدان برگزار شد، گفت: نوع و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) باید توسط دانشگاه‌ها و مراکزی که آموزش جامعه را برعهده دارند، به بهترین نحو نهادینه شود.
وی با اشاره به وظیفه دانشگاه در راستای تببین ارزش‌های اسلامی در جامعه، گفت: نقشی که جوانان و دانشجویان در پیشبرد اهداف اسلام و بصیرت‌افزایی در جامعه دارند نقشی بسیار مهم و محوری است زیرا قشری جویای علم و فعال در متن جامعه هستند.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بیان کرد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که بدانیم چگونه باید نقش‌آفرینی کنیم، یعنی دانشجویان و اساتید به‌خوبی بدانند چه کاری باید انجام دهند و چه انتظاری از آنان می‌رود.
وی اظهار کرد: در دوران پس از هشت سال دفاع مقدس، دشمنان اسلام که دیگر از مبارزه نظامی ناامید شدند به مبارزه در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی روی آوردند. مبارزه‌ای که به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت‌افزاری است و بصیرت و معرفت ما را می‌طلبد.
این مسئول با بیان این‌که رفتار حضرت فاطمه‌زهرا(س) باید الگوی جامعه قرار بگیرد، افزود: یکی از مهمترین وظایف قسمت فرهنگی در دانشگاه این است که رفتار و زندگی ائمه اطهار(س) را در میان قشر جوان و دانشجوی جامعه ترویج کند.
حسینی طباطبایی در پایان گفت: اگر ما نتوانیم بر روی محیط دانشگاه اثرگذار باشیم نباید انتظار تأثیر‌گذاری در کل جامعه را داشته باشیم، بنابراین باید با کاری جهادی، در دانشگاه و سپس جامعه به سمت معنویات و بصیرت‌افزایی قدم برداریم.

captcha