برگزاری دوره تدبر در قرآن کریم وسیره معصومین (ع) ویژه فعالان قرآنی در سال ۹۳
کد خبر: 3039106
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
نگاهی به فعالیتهای قرآنی مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب در سال ۹۳؛

برگزاری دوره تدبر در قرآن کریم وسیره معصومین (ع) ویژه فعالان قرآنی در سال ۹۳

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: موسسه مهد قرآن میاندوآب فعالیت‌های قرآنی چشمگیری در سال ۹۳ در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب درسال 93 نیز درراستای گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج مفاهیم قرآن همچون سالهای گذشته به فعالیتهای خود ادامه داده است.

برگزاری دوره تدبر در قرآن کریم وسیره معصومین (ع) ، برگزاری دوره های آموزشی به جهت بالابردن توان علمی مربیان ، برگزاری جلسات هفتگی اخلاق، برگزاری دوره مربیگری عمومی هماهنگ کشوری ویژه آقایان و بانوان، ایجاد شعباتی همچون مهد شکوفه پیامبر اعظم (ص)  ومهد شکوفه امام علی (ع) از جمله فعالیت های این موسسه در حوزه قرآن است .

موسسه مهد قرآن کریم میاندواب ، اقدام به تاسیس اولین مدرسه ابتدایی دخترانه در سطح شهرستان به نام  ثقلین کرده است  که در پنجمین سال تاسیس ، دانش آموزان در پایه های اول تا پنجم ابتدایی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، که در سال 93، افتتاح اولین مدرسه ابتدایی پسرانه در سطح شهرستان به نام علم الهدی  صورت گرفت .

موسسه  مهد قرآن میاندوآب ، به جهت بالا بردن  فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها جلسات ویژه ای برای اولیاء مدرسه قرآنی ثقلین، علم الهدی و مهدهای شکوفه پیامبر اعظم(ص) و امام علی (ع) با حضور اساتید استانی برگزار کرد.

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی، برپایی هفتگی مراسم هیئت قرآن وعترت به جهت توسعه وترویج رابطه قرآن  در بین خانواده ها، برپایی کرسی تلاوت ، برگزاری اردو های زیارتی و فرهنگی، اجرای همایش یاوران قرآن و تقدیرازخیرین قرآنی با حضور نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان از دیگر برنامه های این موسسه در سال 93 است .

این مرکز در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین عموم مردم اقدام به برگزاری کلاسهای ویژه حفظ قرآن کریم ، روخوانی و روانخوانی ، تجوید، مفاهیم و تدبر در قرآن کریم و ... برای بانوان و آقایان در کلیه مقاطع سنی اعم از خردسال تا بزرگسال در شعبه مرکزی مؤسسه در طی سال 93 نموده است .

این موسسه در راستای ادامه تربیت حفاظ در سال 93 ، فعالیت هایی در کارنامه خود داشته است، به گونه ای که آمارحفاظ این موسسه ( بانوان و آقایان) در رشته حفظ کل به تعداد 40نفر، رشته حفظ 20 جزء به تعداد 26 نفر، رشته حفظ 10 جزء 28 نفر، رشته حفظ 5 جزء به بیش از 50 نفر رسیده است.

برگزاری مراسمات فرهنگی در سطح شهرستان درمناسبت های ملی و مذهبی ، گرامیداشت ایام فاطمیه ، برپایی ختم گروهی قرآن کریم ، برگزاری ایستگاه های صلواتی در نیمه شعبان ، عید غدیر و برپایی سلسه نشست های نماز با حضور حجه الاسلام قدوسی در جهت گسترش فرهنگ نماز در بین دانش آموزان، برگزاری مسابقات قرآن در سطح استان و شهرستان  از دیگر برنامه های قرآنی سال 93 در موسسه مهد قرآن میاندواب است .

یادآور می شود، راه یابی قرآن آموزان به مسابقات کشوری قرآن دانش آموزی و اوقاف، کسب رتبه اول  تا سوم در مسابقات قرآن دانشجویی و بسیج استان و کسب رتبه های برترشهرستانی و استانی مسابقات قران  از افتخارات این موسسه محسوب میشود.

captcha