مشارکت ایران در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کربلا
کد خبر: 3095788
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

مشارکت ایران در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کربلا

گروه بین‌الملل: دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه ویژه پسران و جوانان با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه، 25 فروردین‌ماه، به همت شبکه ماهواره‌ای «فتیة کربلاء»(پسران کربلا) وابسته به آستان مقدس حسینی و در سالن «خاتم الأنبیاء» حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
نبیل الحائری، عضو کمیته برگزارکننده جشنواره در این باره گفت: در این دوره از جشنواره علاوه بر عراق بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، بحرین، لبنان و کویت مشارکت داشتند.
وی افزود: تاکنون 132 فیلم کوتاه با موضوعاتی که مسئولان شبکه ماهواره‌ای «فتیة کربلاء» آن‌ها را تعیین کرده بود، برای ما ارسال شده است.
الحائری در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را نشر فرهنگ اسلامی میان جوانان و کشف و شناخت استعداد‌های قشر جوان عنوان کرد.
وی افزود: فیلم‌های شرکت‌کننده به کمیته فنی داوری متخصص به‌منظور بررسی و ارزشیابی آن‌ها و انتخاب برترین اثر ارسال می‌شود.
الحائری عنوان کرد: مدریت آستان مقدس حسینی، 30 جایزه ویژه برای برترین آثار در نظر گرفته است.
گفتنی است، در دوره نخست جشنوراه بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کربلا، 150 اثر از کشورهای عربی و خارجی با موضوعات نماز، زیارت ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، نیکی به والدین، خدمت به وطن، اخلاق اجتماعی و.. ارائه شد.

captcha