برکت‌های زندگی مورد غفلت قرار نگیرد/ ‌تسبیحات حضرت زهرا(س)؛ بهترین نمونه بهره‌بردن از برکت
کد خبر: 3116047
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
حجت‌الاسلام میرباقری بیان کرد:

برکت‌های زندگی مورد غفلت قرار نگیرد/ ‌تسبیحات حضرت زهرا(س)؛ بهترین نمونه بهره‌بردن از برکت

گروه اجتماعی: کارشناس دینی با تأکید براینکه مراقب باشید از برکت‌های زندگی خود غافل نشوید، اظهار کرد: یک نمونه بهره‌بردن از برکت، تسبیحات حضرت زهرا(س) است و نمونه دیگر آن را می‌توان کمک به ازداوج جوانان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه گذشته، 20 فروردین‌ماه در شب میلاد حضرت زهرا(س) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند:‌ «برای مادرم فاطمه(س) خدا 9 نام و اسم قرار داده که شامل فاطمه، زهرا، راضیه، مرضیه، صدیقه، ظاهره، محدثه، زکیه و مبارکه می‌شود».

این کارشناس دینی با بیان اینکه خداوند به حضرت عیسی(ع) فرمود: «به من، و پیغمبری که نسلش از مبارکه است ایمان بیاور»، افزود: مبارکه و برکت به معنای فراوانی همراه با سعادت است، برکت، خیر استوار از طرف خدا است همان‌طور که گاهی یک ماه در میان، ماه‌ها با برکت‌تر از دیگری است لذا می‌توان ماه مبارک رمضان را نام برد.

وی با اشاره به اینکه گاهی عمر انسان ها همراه با برکت و گاهی بی‌برکت است، گفت: مرحوم موسوی اصفهانی هزار صفحه راجع به امام زمان(عج) نوشت در حالی که 47 سال بیشتر نداشت، مرحوم علامه مجلسی نزدیک به چند صد جلد کتاب فقط در مورد امام عصر(عج) نوشته که این افراد نمونه‌ زندگی با برکت هستند.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه برخی میلیاردها تومان پول دارند اما وقتی از دنیا می‌روند اموال آن‌ها فقط به چند ورثه می‌رسد، ادامه داد: این دارایی هیچ‌گونه دردی از مردم را دوا نمی‌کند، اما ممکن است یک نفر حساب قرض‌الحسنه باز کند و با پول اندک خود موجب ازدواج، اشتغال، تحصیل و کمک کردن به زندگی دیگران شود.

گناه برکت را از خانه دور می‌کند

وی با تأکید بر اینکه گناه برکت را از خانه دور می‌کند، عنوان کرد: چرا امروز در فریزرها به اندازه دو ماه غذا هست اما خوشی نیست؟ و چرا در زندگی گذشته گوشت و غذا به اندازه هر روز خریداری می‌شد اما برکت وجود داشت؟ در حالی که مرحوم مجتهدی شب‌ها بدون هیچ آمادگی قبلی مهمان به خانه خود می‌برد و هیچ‌گاه از نداشتن پول سخن نمی‌گفت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تسبیحات حضرت زهرا(س) گفت: امام صادق(ع) در این خصوص فرموده‌اند: «تسبیحات حضرت زهرا(س) پس از هر نمازی برای من محبوب‌تر است از اینکه هزار رکعت نماز بخوانم» لذا باید توجه داشت نمازی که توسط امام صادق(ع) خوانده شود، قطعا نمازی پرفضیلت است اما اگر ایشان تسبیحات حضرت زهرا(س) را ترجیح می‌دهند به این معنا نیست که هزار رکعت نماز را زیر سؤال ببرند بلکه ارزش تسبیح حضرت زهرا(س) را نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام میرباقری با تأکید بر اینکه مراقب باشید از برکت‌های زندگی خود غافل نشوید، ادامه داد: یک نمونه بهره‌بردن از برکت، ‌تسبیحات حضرت زهرا(س) است و نمونه دیگر آن را می‌توان کمک به ازدواج جوانان دانست.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در هنگام عقد حضرت زهرا(س) از خدا برای زندگی علی(ع)‌ و زهرا(س) برکت خواست، ابراز کرد: ایشان از خدا حفاظت و نگهداری و دوری از شر شیطان برای این زوج و فرزندانشان خواست که نتیجه آن امام زمان(عج)‌، آیت‌الله خویی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

captcha