گردهمایی علما و اندیشمندان مذاهب اسلامی در پاکستان
کد خبر: 3123590
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

گردهمایی علما و اندیشمندان مذاهب اسلامی در پاکستان

گروه بین‌الملل: همایشی با عنوان «مذاهب اسلامی» و با حضور علما و اندیشمندان مذاهب مختلف اسلامی پاکستان در شهر اسلام‌آباد، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی الکفیل، این همایش عصر روز جمعه، 21 فروردین‌ماه، به همت آستان‌‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و آستان مقدس کاظمین در سالن «المصطفی» دانشگاه «الکوثر» اسلام‌‌آباد برگزار شد.
برگزاری همایش مذاهب اسلامی در راستای فعالیت‌های هفته فرهنگی «نسیم کربلا» که به همت آستان مقدس امام حسین(علیه‌السلام) و با همکاری دانشگاه «الکوثر» در اسلام‌آباد حال برگزاری است، صورت گرفت.
علمای مذاهب اسلامی در این همایش بر ضرورت وحدت کلمه مسلمانان و دوری از اختلاف و تفرقه تأکید کردند.
شرکت‌کنندگان در این همایش همچنین، با دعوت امت اسلامی به بازگشت به قرآن و سنت نبوی، اعلام کردند: تمسک به قرآن و سنت سبب شکوفایی و رشد جوامع اسلامی می‌شود.
پرهیز از خشونت و افراطی‌گری، برخورد با هرگونه اعمال زور و خونریزی در ترویج عقاید و تشویق و ترغیب به تمرکز بر مشترکات فقهی تمامی مذاهب از دیگر موضوعات مورد تأکید در این همایش بود.
علمای مذاهب مختلف اسلامی همچنین، از حاضران در این همایش خواستند که وحدت کلمه داشته باشند و تقسیمات جغرافیایی باعث و عاملی برای تقسیم امت اسلام نگردد، زیرا این همان چیزی است که دشمنان اسلام به دنبال آن هستند.
در پایان این همایش، دیدارهای کوتاهی نیز بین علما و بزرگان مذاهب مختلف اسلامی پاکستان برگزار شد و اجرایی‌کردن راه‌ها و دیدگاه‌های مطرح‌شدن در این همایش مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

captcha