انرژی هسته‌ای، نماد عزت و غرور ملی است/ پرهیز از ذوق‌زدگی در مذاکرات
کد خبر: 3147106
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
ودودحیدری:

انرژی هسته‌ای، نماد عزت و غرور ملی است/ پرهیز از ذوق‌زدگی در مذاکرات

گروه سیاسی: رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اگر موضوعی نماد عزت، اقتدار و غرور ملی شود، کوتاه‌آمدن از آن سخت و غیرممکن است که انرژی هسته‌ای به این نماد مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد ودودحیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، شامگاه 25 فروردین‌ماه در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای که با عنوان «ایران+ انرژی هسته‌ای یا ایران- انرژی هسته‌ای» در سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت صنعت هسته‌ای گفت: اگر موضوعی نماد عزت، اقتدار و غرور ملی شود، کوتاه‌آمدن از آن سخت و غیرممکن است که انرژی هسته‌ای به این نماد مبدل شده است.

هدف تلاش‌های غرب؛ مهار قدرت پیش‌روندگی حرکت انقلاب اسلامی ایران

وی، هدف تمام تلاش‌های غرب را مهار قدرت پیش روندگی حرکت انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اگر در مذاکرات هسته‌ای احساس کنیم که ما به این کشورها نیاز داریم، دچار توهم شده‌ایم و اگر فکر کنیم دعوای چند کشوری که خود را تمام دنیا می‌انگارند، صرفا موضوع هسته‌ای است، به خطا رفته‌ایم.

حیدری افزود: اگرچه موضوع هسته‌ای یک موضوع مهم و استراتژیک است ولی می‌بینیم که در مقابل کره شمالی که خود ادعای ساختن بمب اتم کرد، هیچ واکنشی صورت نگرفت اما در خصوص جلوگیری از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، کشورهای به ظاهر ابرقدرت دنیا با هم متحد شدند که این امر در حدود 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1919 تاکنون سابقه نداشته است که وزیر خارجه آمریکا در خصوص یک موضوع چند روز متوالی و آن هم در جلسات طولانی حضور داشته باشد، ابراز کرد: همه این رخدادها نشان می‌دهد که آن‌ها برای مهار قدرت پیش روندگی حرکت انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، به‌ طوری‌که حتی اوباما در سخنرانی خود رسما اعلام کرد که تلاش می‌کنیم تا قدرت فرامنطقه‌ای ایران را مهار کنیم.

با نگاه بصیرتی، واقعیت صحنه را به درستی ببینیم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه متأسفانه نگاه عمومی که در سطح جامعه توسط برخی چهره‌ها تزریق شده، نیاز داشتن ما به مذاکرات برای رفع تحریم است، اظهار کرد: این امر در حالی است که باید با نگاه بصیرتی بهتری، واقعیت صحنه را به درستی ببینیم زیرا نمی‌خواهیم بگوییم که بدون مشکل هستیم و به رفع تحریم نیازی نداریم ولی باید حواسمان باشد که نیاز طرف مقابل به مذاکرات نه تنها کمتر نیست، بلکه بیشتر است.

وی با اشاره به تحریم‌های مختلفی که از اول انقلاب اسلامی برای ایران اتخاذ شده است، عنوان کرد: از زمانی اثر تحریم‌ها در زندگی ما بیشتر شد و اثر گذاشت که ما خودمان تحریم‌ها را پذیرفتیم و از رفع آن به عنوان یک گزینه در مذاکرات سخن گفتیم وگرنه به خوبی همه تحریم‌ها را از اول پیروزی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته بودیم.

حیدری با طرح این سؤال که چرا مهار ایران برای آن‌ها دارای اهمیت است؟، گفت: در هیچ برهه‌ای از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، بازوان منطقه‌ای ایران به این اندازه گسترش نداشته است اما متأسفانه افرادی در ایران احساس می‌کنند که ما دچار انزوا هستیم که باید به حال این افراد که هیزم در آتش دشمن می‌ریزند، افسوس خورد.

وی از جنگ سوریه به عنوان جنگ جهانی سوم یاد کرد و افزود: در حالی که تنها از 38 کشور دنیا جنگنده برای سرنگونی حکومت بشار اسد آمده بود، اما ایران یک تنه ایستاد و نگذاشت تا دولت سوریه سرنگون شود.

نیاز دشمن به مذاکرات بیشتر از ما است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه باید بپذیریم که نیاز دشمن به مذاکرات بیشتر از ما است، اظهار کرد: راهبرد ادامه مذاکرات برای ما تعیین کننده است که چطور باید حرکت کنیم.

وی با اشاره به توفیقات به دست آمده در سطح منطقه و شکست‌های آمریکا و متحدانش در سوریه، لبنان، عراق و یمن، این توفیقات را ترجمه و تفسیر حرف های امام خمینی(ره) عنوان و  ابراز کرد: هرچه جلوتر می‌رویم، صدق پیش‌بینی‌های امام راحل(ره) در خصوص جهانی شدن انقلاب اسلامی بیشتر ثابت و محقق می‌شود.

حیدری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در لوزان گفت: در این بیانیه مطبوعاتی تمام امتیازاتی که باید به حریف بدهیم، روشن و شفاف است در حالی‌که مواردی که آن‌ها باید انجام دهند، مبهم است به گونه‌ای که حتی در خصوص رفع کامل تحریم‌ها که اصلی‌ترین موضوع است، موضع شفاف و مشخصی وجود ندارد.

ضرورت ایجاد فضای تبیینی به جای موافقت و مخالفت صریح در خصوص مذاکرات

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای تبیینی به جای موافقت و مخالفت صریح در خصوص مذاکرات، ابراز کرد: حمایت کور، متعصابه و تقابل با این مذاکرات غلط است لذا رسالت دانشگاه‌ها تبیین درست این موضوع و ارائه مطالبات خود در مورد موضوعات مبهم این مذاکرات است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را به پرهیز از ذوق‌زدگی، عجله و شتاب، اعتماد به طرف مقابل و ترس توصیه کرد و افزود: باید ضمن توجه به نیاز دشمن به این مذاکرات، بدون ترس حرکت کنیم چراکه شجاعت کلید موفقیت و رمز پیروزی به شمار می‌رود.

وی شجاعت را برخورداری از عقل و تدبیر و کوتاه نیامدن از آرمان‌ها دانست و افزود: اگر به واقعیات صحنه عینی توجه داشته باشیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال کنیم، هرگز ضرر نخواهیم کرد، همچنین با وجود رهبری روشن ضمیر، آگاه و مردمی پای کار، کشتی انقلاب همچون همیشه از این دریای پرتلاطم نیز به سلامت عبور خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، فرید شهریاری، برادر دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری، ضمن بیان زندگی‌نامه و خاطراتی از این شهید هسته‌ای، به تشریح ویژگی‌های اخلاقی، علمی و ساده‌زیستی وی پرداخت و بر ادامه راه پر افتخار آنان تأکید کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، با اهدای تندیس و لوح یادبودی از خانواده شهید شهریاری قدردانی شد.

captcha